• tryswe

Okej att ga pa strippklubb?

Jag skulle inte bli svartsjuk om min m2b gick på strippklubb, utan jag skulle bli äcklad och starkt ifrågasätta hans värderingar, och om han verkligen var en person som jag vill dela resten av mitt liv med och om han är den förebild jag söker för mina framtida barn. Och om jag fick veta att en person i vår bekantskapskrets gick på strippklubb skulle jag omedelbart skära ner på bekantskapen med denna person.

De människor, oftast kvinnor, som arbetar på en strippklubb må vara ?vanliga college-tjejer som tjänar enkla pengar" för att citera någon här ovan. Frågan jag ställer mig är; om dessa människor kunde tjäna samma pengar på att göra något annat, skulle de verkligen strippa då? Jag tvivlar djupt på det. Och vad har man för människosyn om man betalar någon annan för att se dem klä av sig? Ni som har erfarenhet kanske kan kanske upplysa mig om detta? De personer som strippar vet kunderna antagligen ingenting om, ifall detta är frivilligt eller ekonomiskt framtvingat för strippan? Antagligen tycker kunden inte det vore ok att se sin fru/flickvän/syster/mor/dotter strippa på den strippklubben kunden går till - rätta mig om jag har fel. Så slutsatsen blir att det måste vara en strippa som kunden inte har någon relation till, som inte ses som den människa och person som den faktiskt ÄR, utan enbart som ett objekt. Och det är otäckt att ta så lätt på att någon annan kan reducera en annan människa/individ/person till ett objekt/ting/föremål. Jag tycker det är riktigt skrämmande.

Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?