• Smurfi­na
    Äldre 6 Jul 13:47
    14779 visningar
    134 svar
    134
    14779

    ÖrebroBrudar -Närkingar nr 2

    Vill ha kvar den här tråden...så jag skapar en ny efter att den andra stängdes(www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1568483.html). Var jag först eller har någon annan redan gjort en ny? Rätta mig i så fall

    Ursprungliga inledningen (skriven av esprie):
    Hej på er ! Tänkte att vi kunde ha en lite nyare egen tråd, där vi kan prata om hur det går o s v . När ska ni gifta er ? Vart ska ni gifta er ? Vart ska ni ha festen ? Vilken fotograf ska ni ha ? Florist ? Tänkte att vi kunde tipsa och hjälpa varandra

    / E .

  • Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar nr 2
  • Örebro­are
    Äldre 22 Aug 17:27
    #0

    Nej, absolut inte, herregud vad mycket missförstånd det blir!!!

    Jaha, ni hade alltså er fest på Dylta bruk, i festmagasinet?

  • Bruseb­äck 3 Juni
    Äldre 23 Aug 17:11
    #0

    Örebroare: Ja ibland blir det missförstånd:)

    Ja vi var i Dyltabruks festmagasin, det var underbart toppen! Det kan jag verkligen rekomendera!!

  • Örebro­are
    Äldre 23 Aug 18:06
    #0

    Brusebäck 3 Juni :
    Åh, vad roligt att höra!

    Hur gjorde ni med dukningen? Dom där pelarna är ju lite i vägen om man dukar på mellanvåningen, vi funderar dessutom på om det är bättre med sex tungor så man får mer utrymme framför borden...

    Hur tycker ni annars att bemötandet var från de som äger stället? Vi har ju träffat Karl-Gustav en gång och första intrycket var att han är väldigt trevlig och positiv!

    Hur gjorde ni med ljus, fick ni ha det på borden?

  • Bruseb­äck 3 Juni
    Äldre 23 Aug 19:11
    #0

    Örebroare: Om man kommer upp för trappen så satt vi längst ner till vänster och sen ställde vi fyra bord snett efter varandra på varsin sida av lokalen, bakom alla pelare så att det vart en gång i mitten, jätte svårt att förklara hoppas du förstår annars får jag färsöka förklara en gång till:)
    Vi tyckte att det blev jätte bra så.

    Vi försökte först att ha så at vi satt på ena långsidan och sen sex tungor men det blev alldeles för trångt man får knappt plats med ett bord och sen gäster på bda sidorna av bordet tyvärr.

    Vi fick ha ljus på borden men då i de lyktor som redan finns där, men dom är absolut ok.
    Vi hade även ljus i "gången" mellan borden. Vi ställde tunnorna som finns där upp o ner och hade vinflaskor o ljus på dom.

    Jag tyckte att dom var jätte trevliga men kanske lite speciella ( men det kanske man blir när man bor så hihi)
    Dom är hårda på att disken ser bra ut och står rätt men det är inga problem :)

    Har du fler funderingar så hör av dig!!

    Ni kommer få en underbar bröllopsfest där, det lovar jag!

  • Örebro­are
    Äldre 23 Aug 20:12
    #0

    Tack Brusebäck 3 Juni, det känns lugnande när du säger så!

    Jag kommer nog ha en hel massa frågor under den närmaste tiden, du får säga ifrån om det blir jobbigt! ...

    Hur gjorde ni med musiken, hade ni liveband och hur gjorde ni isf med ljudanläggningen? Hade ni mikrofon och så när någon pratade eller hördes det bra ändå? Hade ni dans på ert bröllop? Använde ni er isf av övervåningen?

    Och hur dukade ni? Hade ni linnedukar och så eller nån enklare variant? Och vad tyckte ni om stolarna, när vi var där var alla stolar klädda, är det att rekommendera eller är de ok utan stolsöverdrag också?

  • Bruseb­äck 3 Juni
    Äldre 23 Aug 21:01
    #0

    Örebroare: Det är lugnt bara att fråga på, et är bara roligt att kunna vara till hjälp!

    Vi hade trubadur på vårt bröllop och dom hade med sig både ljudanlägning o mikrofon, mikrofonen behövdes inte i vårt fall.
    Vi hade dans också. Vi använde aldrig tredje våningen utan hade dansen på andra sidan trappen på samma våning, kändes som att det hade blivit för uppdelat annars, och för stort.

    Dom som fixade festen hade bara klätt våra stolar medans de andra inte var klädda. Det är inte alls nödvändigt att klä de andra utan de gjorde det mest för att märka ut våran plats och göra den speciell.

    Vi hade lite tjockare pappersdukar som kändes som linnedukar från Duni, det var super och såg jätte fint ut samtidigt som att det bara var att slänga efter festen.
    Allt porslin finns i köket där!

  • Bruseb­äck 3 Juni
    Äldre 23 Aug 21:03
    #0

    Örebroare: om du vill så kan jag försöka skicka lite bilder från jobbet imorgon!

  • Örebro­are
    Äldre 23 Aug 22:48
    #0

    Brusebäck 3 Juni :
    Ja, jättegärna! här är min mailadress:

    frida_lagerqvist@hotmail.com

  • Bruseb­äck 3 Juni
    Äldre 24 Aug 20:57
    #0

    Örebroare: Nu har du fått mail :)

  • Örebro­are
    Äldre 24 Aug 22:10
    #0

    Brusebäck 3 juni:
    Tack så jättemycket för bilderna, vad gullig du är!

    Och ni var verkligen fina du och din man! Vi kommer nog vilja duka med tungor istället, så vi kommer ha det på den högra sidan, med 4 eller 6 tungor.

    Det var jättefina stolsöverdrag ni hade, hade ni gjort dom själva?

    Utnyttjade ni omgivningarna till något mer än att ta kort? Hade ni tipspromenad och isf vart? Vi kollade runt lite när vi var där, men huset bakom festmagasinet är det också privat?

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar nr 2