• Bejby

vestibulit

Jag orkar inte mer... =( Jag tror jag har vestibulit! Jag har ont efter sex, jag har inte ont med annat, tex fingrar eller även under sex. Bara efter sex. Det svider och brinner. Jag har haft kronisk svamp, men har fått (får) behandling med flukonazol. Svampen har varit borta i ungefär 2-3 månader, men smärtan finns kvar. Vad ska jag göra? Vad har ni som har/haft vestibulit gjort? Har ni blivit bra? Snälla hjälp mig, jag står inte ut längre. Vad har hjälpt er? Har ni blivit 100% bra?

kramar

• Svar på tråden vestibulit
  • Bejby

Varför skulle p-piller vara orsaken? Har gravida kvinnor också problem med vestibulit? Jag har ingen svamp längre nu heller!!!

• Bejby

Agouza: Jag bor också i Uppsala själv. Hur kom du i kontakt med dem? Var det svårt att få tid? Kostar det mycket pengar? Jag känner mig väldigt desperat just nu och antar att ni förstår mig! =) Var du tvungen att ge upp p-piller också?
    Till skillnad från de flesta tjejer så hatar jag inte mina p-piller, jag trivs med dem och känner att jag inte vill vara utan dem faktiskt. Får bra hy/hår, mår bättre och har jämnare humör, har inte pms och mensvärk längre och mensen är otroligt regelbunden och bra! Dessutom har de förbättrat min ämnesomsättning så jag bränner mer fett och är smalare, och blir knappt sugen på nåt sött!!! Så som ni förstår skulle det kännas jobbigt att sluta med dem =/ Dessutom så började inte mina svampinfektioner i samband med p-pillerätande, snarare att jag började på universitet och mycket mycket stress (tror jag var anledningen iaf)
    oj förlåt att det blev så mycket =)

• Bejby

hur ska partner behandlas? Jag får svamp efter att ha haft sex med honom. Under tiden med vestibulit fick jag aldrig svamp för jag inte kunde ha sex. Nu känner jag mig frisk, japp efter att jag började tråden har jag haft ett par smärtfria samlag ett par gånger helt utan smärta! :D men idag märkte jag att jag har svamp igen!!! :( vi prövade med att behandla honom med pevaryl för några månader sen, men han är lite kinkig av sig och ville inte använda den mer än 2 dagar för det sved direkt efter användning.
    Kan det vara så att man har svamp i munnen och blir smittad genom oralsex?

• Bejby

pickolina

kissa efter sex? Varför ska det vara bra? :) *Så okunnig*

Svar på tråden vestibulit