• junibrud2006

BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!

Välkommen alla blivande Västeråsbrudar!

Vår åttonde tråd har nu nått pensionsåldern på tre månader och stängts. Så nu är det dags för vår åttonde tråd!

Gamla och nya brudar - välkomna!

Länkar till våra sex föregående trådar...
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m660799.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m761892.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m860944.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m959665.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1101831.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1242333.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1366370.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1522428.html

• Svar på tråden BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!
  • Gabbies

fast iofs de e ju billigare än mkt annat.. för jag får fram det till att det kostar 2850 för lokalen så att säga.. sen tillkommer ju maten men det gör den ju på alla ställen iaf..

• Gabbies

junibrud-dum fråga kanske men hur känner du tjejen på bild 116 på din bild sida?

• w2b!

Hej alla Västeråsbrudar!
    Vad roligt att hitta så många här ifrån stan. Jag gifter mig den 26/8 och börjar bli lite smått nervös.
    Tänkte fråga er Vet ni var man kan göra bra och någorlunda billiga nagelförlängningar här i stan? Kan tillägga att jag inte kommer härifrån, så gärna centralt så man hittar ;)
    Ni har ju väldigt många länkar, måste läsa lite om hur långt ni har kommit!

• junibrud2006

Gabbies - tjejen med långt brunt hår och lugg?

w2b - Jag går på Studio Savoy i city, www.studiosavoy.se och är jättenöjd!

• Mia81

Gabbies
    Ja, du har säkert rätt i att det fortfarande är billigt men jag ville bara säga till dig så du vet vad som gäller eftersom Finska Föreningens personal inte informerade oss om detta. Vår lokal-budget var på 1800 kr, 1500 kr + två personal som städade i en timme, för det var den informaton vi fick. Ställ mycket frågor när du är där så slipper du säkert otrevliga överraskningar när det börjar närma sig.

• Fredrica07

Chokladtårtan
    Vi gifter oss ute på min familjs släktgård i Rytterne och där har vi även festen efteråt. Lite kul att ingen i släkten gift sig där trots att vi haft det i runt 150 år. Ingen av oss är religiös (eller ens medlem i svenska kyrkan) så vi tyckte att en borgerlig vigsel passade oss. Sen så vill vi ju att alla våra vänner ska få se oss när vi lovar att leva ihop så då räcker inte stadshuset till. Naturligtvis blir det mer jobb genom att all catering ska ut dit och hållas varm och det ska dukas upp bord och sättas upp tält men det tror jag att det är värt. Vad har ni andra för catering? Har ingen aning om vilka som är bra...

• Mia81

Det har hänt lite roliga grejer också..
    Jag har köpt vigselring!!

• Gabbies

Fast nu vet jag nog det mesta tack vare dig Mia! :)

Va roligt att du har köpt en vigselring! hur ser den ut? har du bild på den kanske..

Fredrica07: vi ska inte ha någon catering men jag har hört att Aros catering ska vara bra..

junibrud: japp den tjejen..

• w2b!

Hej igen,

junibrud- tack för tipset, ska kolla in dom när jag ska in till stan imorgon.

Jag måste göra tusen saker känns det som, gå till panduro, köpa mer papper och sidenband till festprogram och vigselprogram.
    Dessutom har jag inte kunnat hitta en endaste blomsterkorg till min dotter som vill kasta blomblad på oss. Jag vet att det finns dessa jättedyra färdiga korgar, men det borde ju finnas vita att köpa på blomsteraffärerna eller? Hur har ni gjort, några tips?

Dessutom börjar jag bli nervös för att säga mitt löfte! Hur ska ni göra, ha egna löften eller säga efter prästen?

• Gabbies

kolla om du hittar någon begangnad blomkorg på köp o sälj här på BT.. det brukar inte vara så dyrt.. det tänkte iaf jag göra sen närdet närmar sig..

vad gäller löften så ska vi bara säga efter prästen, tror jag iaf.. man vet inte hur många ggr man hinner ändra sig på detta år..

Svar på tråden BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!