• Gudinnan

    BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!

    Gabbies: Ja, det är helt ok.. :)

  • Gudinnan

    Gabbies: Vad skönt att det ordnade sig med tiden också!! :)

  • Gudinnan

    V-ås gurkan: Jag har bott i V-ås i 8 år men inte hittat någon jag velat gått tillbaka till..

    Men i vintras fick jag tips om en tjej som jag började gå hos, har varit där 2 ggr nu och varit JÄTTE nöjd båda ggr. :) Ska dit nästa vecka igen..

    Känns kanon att man äntligen hittat någon.
    Hon heter Sona och jobbar på Kalufsen som ligger mitt inne i centrum.
    Jag tycker hon är kanon! :) Vet dock inte hur hon är på håruppsättningar men klippning, slingor och färgning var hon kanon på.

    Lycka till med letandet!

  • Gudinnan

    junibrud2006: Hur var Fredrik som fotograf?? Har du sett några av bilderna än? :) Har du några prisuppgfter?
    Hoppas bröllopsresan var underbar!!! :)
    Du kanske inte kommit tillbaka än?

  • Gudinnan

    Gabbies och anna lokatt : Okii.. :) Låter skööönt!

    Funderar på Fredrik, nån som vet vad det kostar att anlita honom?

    Förra veckan bokade jag smink och hår, kändes jätte bra.. Trodde att jag hade bestämt mig för Porträttstudion som fotograf men fick reda på att jag inte kunde få Annette eftersom hon har sen semester nästa år.. :( Så nu funderar jag på Jan Storm istället... Nån som har erfarenhet av Jan Storm eller någon annan än Annette på Porträttstudion?

  • Gudinnan

    junibrud2006 : Hoppas ni haft det underbart! Ska bli kul att få se bilder.. :)

    Får man fråga vad det kostade att anlita Fredrik?

  • Gudinnan

    Snalla, jag behover rad!
    Befinner mig i USA just nu sa det ar darfor jag inte har nagra pricker. :)
    Vet inte om det ar ratt stalle att stalla den har fragan men jag chansar. :)

    Gifter mig nasta sommar men kan inte bestamma mig for vilken lokal som ar bast. Stadshotellet i Vasteras eller Sundbyholms Slott i Etuna/Sundbyholm.

    Ni som kanner till lokalerna, vilken hade ni valt och varfor?

    Skulle bli jatte tacksam for tips.

    Vad jag gillar med Stadshotellet:
    + Festlokalen - Rymlig vacker sal, man slipper ta bort borden under dansen, stora vackra valvformade fonster.
    Alskar verkligen salen, den ar kanon!

    + Billigare an Sundbyholms Slott.

    - Ligger mitt inne i centrum. Inte sa avskilt som Sundbyholm.

    Sundbyholms Slott
    + Omgivningarna ar helt underbara, stora grasytor samt att vi hade tankt ha lite underhallning efter middagen som skulle ske ute pa grasmattan.

    + Slottet blir lite mer avskilt, inte mitt i centrum som Stadshotellet.

    - Lokalen ar dock inte lika fin och menyerna ar dyrare and Stadshotellet samt att overnattningen for gasterna ar dubbelt sa dyr.

    Snalla, hjalp mig. Vad skulle ni ha valt?

  • Gudinnan

    V-ås gurkan: Tack for dina svar! Har kikat pa nagra av de du namner men inte riktigt fastnat for nan av dem...tyvarr.

    Ska vela ett tag till antar jag... :(

  • Gudinnan

    Froken 06: Jag kan varmt rekommederar Bronsil Munktorp. Men ga direkt till deras verkstad och rita upp er aringar for guldsmeden, Stig-Goran Persson. Han ar kanonduktig. Har bla. gjort halsbanden till serien Riket...har nog namnt det forut. ;)

    Vi gjorde vara ringar hos honom och ar jatte nojda. Bra pris fick vi ocksa, ringde runt och kollade med andra stallen och han var mycket billigare.

  • Gudinnan

    Junibrud2006 - Hur var bandet ni anlitade? H&B om jag inte minns fel? Sjong de i kyrkan ocksa? Hur lange spelade de pa kvallen? :)

  • Gudinnan

    junibrud2006: Tack for infon, funderar ocksa pa att anlita dem och nu med all positiv info fran dig sa blir det nog dem. :)

  • Gudinnan

    Nan som anlitat Veronica pa Klippt & Skuret for haruppsattning eller Mari pa Face for sminkning? Jag har bokat dem och ar nyfiken pa om det ar nagon som anlitat dem eller kanner nan som anlitat dem? :)

  • Gudinnan

    Gabbies: Jag vet faktiskt inte vad det kostar. Fick bara tips av nagra vanner om att de tva skulle vara bra men skulle vara intressant att hora om nagon annan anlitat dem. Mari ar hon som "ager" Face i Vasteras iaf, sa hon ar nog duktig.

    Nej jag tror att jag maste ta mig sjalv mellan lokalerna. De ligger i och for sig ganska nara varandra. Jag har inte fragat om hon kunde komma till Klippt och Skuret men jag antar att hon inte gor det men man kanske skulle kolla med Mari.

    Vilka ska du anlita vad det galler har och smink?

  • Gudinnan

    Vill bara varna, eller informera, alla harliga Vasteras-brudar som ska gifta sig nasta sommar om att det ar SM i friidrott i Vasteras. Vi hade namligen bokat Stadshotellet och nar vi forsokte prel boka rum at vara gaster sa var ALLA rum prel. bokade i 3 helger!! Vilket datum SM kommer ga ar namligen inte helt klart an. Sa ni som ska gifta er i Vasteras nasta sommar, prel boka rum redan nu for att vara pa den sakra sidan.

    Trevlig helg till er alla!

  • Gudinnan

    Jag var dock inne pa en hemsida igar (friidrott.se) och dar stod det att det var Råby-Rekarne FIF Eskilstuna som fatt SM, men enligt Stadshotellet var det Vasteras. Men de kanske prel bokar en massa hotell runt omkring. Eller sa ar det Raby-Rekarne som anordnar men det gar i Vasteras, jag ar inte helt saker. Skickade ett mail till en kille pa friidrott.se ang detta. Hoppas fa svar i morgon.

  • Gudinnan

    Har fatt svar ang. friidrotts SM, det kommer att 2007 ga i e-tuna 10-12 aug(forstar inte varfor de bokat rum i vasteras). 2008 kommer det daremot ga i Vasteras.

    Sa nu har jag fatt mina rum bokade!!! :)

  • Gudinnan

    Helle74: Jag ar ocksa nyfiken pa priset, har inte kollat upp det an.. Bokade bara..fick henne rekommenderad av en kompis. :)

Svar på tråden BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!