• junibrud2006

    BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!

    Välkommen alla blivande Västeråsbrudar!

    Vår åttonde tråd har nu nått pensionsåldern på tre månader och stängts. Så nu är det dags för vår åttonde tråd!

    Gamla och nya brudar - välkomna!

    Länkar till våra sex föregående trådar...
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m660799.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m761892.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m860944.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m959665.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1101831.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1242333.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1366370.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1522428.html

  • Svar på tråden BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!
  • Gabbies

    nja jag har så mkt tidningar redan och jag tycker att det står samma sak i dem i stort sett..

  • Billa

    junibrud2006; Tack va du är snäll! Ska du ha något för dom?!

  • Gudinnan

    Snalla, jag behover rad!
    Befinner mig i USA just nu sa det ar darfor jag inte har nagra pricker. :)
    Vet inte om det ar ratt stalle att stalla den har fragan men jag chansar. :)

    Gifter mig nasta sommar men kan inte bestamma mig for vilken lokal som ar bast. Stadshotellet i Vasteras eller Sundbyholms Slott i Etuna/Sundbyholm.

    Ni som kanner till lokalerna, vilken hade ni valt och varfor?

    Skulle bli jatte tacksam for tips.

    Vad jag gillar med Stadshotellet:
    + Festlokalen - Rymlig vacker sal, man slipper ta bort borden under dansen, stora vackra valvformade fonster.
    Alskar verkligen salen, den ar kanon!

    + Billigare an Sundbyholms Slott.

    - Ligger mitt inne i centrum. Inte sa avskilt som Sundbyholm.

    Sundbyholms Slott
    + Omgivningarna ar helt underbara, stora grasytor samt att vi hade tankt ha lite underhallning efter middagen som skulle ske ute pa grasmattan.

    + Slottet blir lite mer avskilt, inte mitt i centrum som Stadshotellet.

    - Lokalen ar dock inte lika fin och menyerna ar dyrare and Stadshotellet samt att overnattningen for gasterna ar dubbelt sa dyr.

    Snalla, hjalp mig. Vad skulle ni ha valt?

  • V-ås gurkan

    Jag har hört talas om ett ställe mitt i centrum som heter Hahrska palatzet. Det ligger på Mimergatan 1, precis bakom Skrapan. Mycket centralt. Har ingen aning om de kan ordna ett helt paket, men lokalen är tydligen jättefin!

    www.roomsupport.se/documents/aroshuset_%20folder.pdf

    OddFellowlokalen ligger nära polishuset, men det är samma där. Har ingen aning om de kan fixa middag också. Vet dock att de har ett riktigt kök, och att det förekommit bröllopsmiddagar där.

    Brunnby gård har ju förekommit i bröllopssammanhang, och skulle kunna vara ett alternativ. Verkar vara lite herrgårdsaktig miljö. Det finns flera västeråsbrudar som gift sig där.

    Min syster+make hade kalas i huset mitt emot Badelunda kyrka, och min bror+maka hade sin fest på Skerike bygdegård. Otroligt lyckat, men mer "lantligt" än "glassigt"!

    Själv valde jag och min make att äta middag på KinaThai tillsammans med de allra närmaste... Mycket mysigt! Men det är väl inget sådant du är ute efter?

    Hoppas du finner vad du söker!

  • Gudinnan

    V-ås gurkan: Tack for dina svar! Har kikat pa nagra av de du namner men inte riktigt fastnat for nan av dem...tyvarr.

    Ska vela ett tag till antar jag... :(

  • Jenny-Maria

    Japps. Midsommarafton nästa år. Det känns långt borta, men när man börja tänka efter vad vi har kvar så är vi snart där. Har inte börjat kolla på klänning ännu...Vi berättade för mina föräldrar i helgen. De blev jätteglad.

    Jag vet inte om jag kan komma på torsdag. Men nästa gång vore kul.

    Tack för det varma välkomnande.

  • junibrud2006

    Jenny-Maria - Tiden går fort. Tro mig! Vore jättekul om du kom på en träff framöver.

  • Mia81

    Hej tjejer!
    I´m back! Min första semestervecka har varit fullsmockat med äventyr. Förra lördagen blev jag hippad, i måndags blev jag kidnappad av min sambo och en kompis som släpade iväg mig på en tre-dagarssemester till Tyskland och nu har jag precis kommit hem från några lugna dagar på segelbåten. Ni får höra ALLT om hippan på torsdag!! Tur förresten att jag kikade in för jag hade helt glömt bort träffen.

    Gabbies: Synd att du byter datum men som Billa sa så är ju den 14:e ganska kul också. Vi bytte datum typ fem gånger innan vi bestämmde oss för 2/9.
    Riktigt snygg klänning förresten!

    junibrud: Du tar väl med dig fotona från bröllopet?

    Riikka: Kul att ni kommer hem idag. Hör av dig så fort du kommer till Västerås för jag vill höra allt om bröllopsresan! Eller..öh.. ja, kanske inte ALLT men du fattar ;)

    Vi ses på torsdag tjejer!!

  • junibrud2006

    Mia81 - Kul att du är tillbaka! Jag tar med lite bilder, men inte de från Porträttstudion. Visar dem vid nästa träff hemma hos oss istället. Vill inte riskera något!

  • Billa

    Gabbies, visst hade du bilder från skerike kyrka?! Vi va där idag, men då va det ett par som snackade med prästen, så vi vågade inte kolla så länge!!

Svar på tråden BT-träff Västerås - tråd nummer nio!!