Holmåkra Loge
NÅgon som vet något om detta ställe??
Både positivt och negativt.
/ Silla
NÅgon som vet något om detta ställe??
Både positivt och negativt.
/ Silla
Jätte trevligt! Vi funderade länge på att vara där men beslöt oss sedan för Vellinge Gästis. Men är man inne på att själv fixa mycket typ mat och dricka så aboslut. Johan har jag för mig han heter som har det och han var jätte trevlig.
Hej, vi hade vår fest där i november förra året och vi blev nöjda med allt utom att propparna gick under dagen vilket resulterade i vissa uppvärmn.problem samt att det var lite för kallt i lokalerna. Mycket bra människor som har gården, lätta att komma överens med och de är måna om att allt blir bra. Ett minus till är parkeringsmöjligheterna men det har kanske blivit bättre....Lycka till! = ) Sofie
*puff*
Soffie
Hur länge fick ni hålla på där ???
Hej Sillal
Min bästa kompis gifte sig förra sommaren och hade festen på Holmåkra. Jag måste säga att jag minns inte riktigt när vi åkte hem :) men jag vill minnas att många stannade kvar långt in på småtimmarna så jag undrar om dom hade någon tidsgräns. Det va ju inte precis någon i närheten som kunde bli störd;)
Parkeringsproblemen kommer jag ihåg däremot:(
*ler*
Tack Sussane..
Hej, vi var där i tisdags och träffade dessa två kanon människorna, Petra och Johan heter dom. Stället var jättebra, med scen och bra belysning mm. Det enda som vi tyckte var lite tråkigt var stolarna, dom var typ gamla skolstolar. Men man kan inte få allt här i världen, så vi bokade den till vårt bröllop den 18/8-2007 det gäller att vara ute i god tid. Vi och många av våra vänner är musiker och vana att spela på bröllop, vi vet av erfarenhet att folk inte vill gå hem kl. 01.00. Där får vi vara hela natten om vi vill, dom hade också många bra tips om mat, kyrka, dukning mm. Rekomenderar stället varmt, man kan göra det man vill själv och resten kan man hyra in.
Vilken datum skulle ni vara där i så fall?
Glömde säga att i onsdags skulle dom lägga singel på hela innergårnen, det kommer säkert att bli ljust och fint
Var ligger Holmåkra? och vad fick ni betala för lokalen? Vi har också planer på att gifta oss i augusti nästa år. Vi är ute efter någon lokal där vi kan själv ta med mat och dryck. Har ni tittat på någon annan lokal?
Holstan
Holstan:
Holmåkra loge ligger 1 km norr om Vellinge, kostnaden var 3000:- för själva bröllopsdagen, 1000:- för att få komma dit och duka dagen innan, samt 20:- kuvertet om du vill använda deras porslin.
Vi har bokat den den 18/8-2007 så då är det upptagen
Ja det verkar som det redan är rätt uppbokat, så vi får väl skynda på...
Du hade inga andra tips på lokal?
Holstan
Holstan: Vi ska gifta oss på Söderslätts Bygdegård om 2 veckor och innan vi bokade det kollade vi också på Holmåkra Loge. Vi hade nog tagit det också om det inte varit för att Söderslätts Bygdegård vara gratis att låna och för att Jan, som är ansvarig där, varit så in i trevlig. (Det var visserligen Petra och Johan också...)
Jag ville i alla fall bara rekommendera vår lokal så du fick lite tips!
Den ligger lite förbi Ängavallen.
Glücklich:
Hittade Söderslätts igår och jag tyckte de lät jättebra, verkar billigt. Vad fick ni betala per kuvert om jag kan vara så fräck och fråga. Ingår lokal, personal och porslin idet eller ha jag uppfattat fel. Hur är själva lokalen? Tänkte jag skulle ringa dit idag.
Holstan
Holstan:
Du får gärna vara "fräck" och fråga det. Vi betalar 345:-/kuvert och då ingår ALLT utom alkohol och tårta. Dessutom är personalen där till kl. 1 och kan då servera "er sprit" i baren. Efter 1 får man vara kvar utan personal så länge man vill. Bra va?
Vi har ju inte haft festen än, men jag har varit i kontakt med många som varit där och de har varit supernöjda. Vi har dessutom fått fantastiskt trevligt mottagande och uppbackning från Jan, som håller i det, hela tiden.
Har ni valt 3-rätters? Vet ej om jag vill ha buffè men det har jag sett att man kan ha. Det är väldigt billigt att allting ingår. Helt otroligt... Då har du inte långt kvar till din stora dag... Börjar du bli nervös?
Holstan
Glücklich:
Oj vad billigt, nyfiken på var Söderslätts byggegård ligger? Jag vet att jag varit där för flera år sedan men minns inte.
Holstan:
Jag funderar också på att ha buffé, tycker att det skulle vara skönt att slippa sitta stilla i flera timmar. Fast samtidigt är det skönt att bli uppassad när man för en gång skull har chansen
Holstan: Japp, vi har valt 3-rätters. Tycker det blir skönast så med lite spring och alla får sitta ner och bli uppassade!
Ja, lite börjar jag nog allt bli nervös, men vi har haft så mkt att göra, så vi har knappt hunnit tänka än. Tex så flyttar vi till en ny lägenhet IDAG och denna gången har vi lyxat till det med flyttfirma, så vi inte "går-in-i-väggen" på köpet. Så fort vi kommit i ordning kommer vi nog att "hinna" börja bli nervösa.
anders fru:
Den ligger förbi Ängavallen på vägen till Trelleborg.
Den ligger precis i anslutning till vägen, men låt er inte skrämmas av det för väl inne hörst inget av trafiken.