• caja

HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!

Hallå! Jag behöver hjälp med vilken låt vi ska dansa vår bröllopsvals till. Vi vet att vi ska dansa vals, så ge bara förslag på låtar som går i valstakt, då jag själv har svårt att avgöra om de funkar att valsa till eller inte. (annars finns risk´för stor förvirring på dansgolvet ;) ) I övrigt är vi helt öppna för förslag, traditionellt, modernt.. svenskt eller engelsk. Så länge det går i valstakt och är vackert är vi glada.

Tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!
  • Strumpan.

Norah Jones med come away with me. Den är en lite långsammare vals. Den ska vi ha.

• caja

Toppen! Nu börjar man få lite att rota runt i :)

• okt2006

Peter Lemarcs "Vals i cement" är också fin och lite kul. Gå annars in på vigselringen.com och klicka på Musik så hittar du allt möjligt där!

• caja

Hm, nu börjar man få lite att välja på. Men.. någon om vet vart man kan få tag i och lyssna på alla dessa låtar??

• Wire

Sjösala vals om man har sommartema

• Hey Mr Deejay

Sommrigast av alla valser "I Roslagens famn" - Sven- Bertil Taube

"Drömmen om Elin" med Tommy Körberg är också kanon

• Sanna Panna

"Älskar du livet" som Björn Kjellman sjöng i melodifestivalen är rätt mysig som bröllopsvals tycker jag (och texten passar bra... "älskar du livet så lev det med mig...")

• Gemma

De flesta "klassiska" brudvalser är komponerade av Strauss.

• donborwen

Vi hade, för några år sedan nu , That's amore (visst heter den så?) som brudvals.

Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!