Inlägg från: V-ås gurkan |Visa alla inlägg
  • V-ås gurkan

Bodylotion i ansiktet?

FUKT flickor!

anne på grönkulla har helt rätt! Uttorkad hud kompenserar med att producera mer talg.

Vanlig tvål ska man undvika, för den torkar ut. Tvätta då hellre med bara vatten! Ta bort smink med bomullstuss och sminkborttagningsprodukt. Ögonmejk tas bort med speciella produkter eftersom ögonen annars kan skadas. (Jag använder Nivea Visage Eye&Lip makeup-remover i hela ansiktet eftersom jag är bekväm och inte orkar kladda med två sorter.) Smörj sedan med något som återfuktar och hjälper huden att hålla fukten. Min man använder Fenuril, för han är extremt fnasig, men jag brukar använda någon oparfymerad kräm eller lotion. Fråga på apotek eller i sminkdisken. Men akta ögonen igen! På ögonlocken ska bara ögonkräm användas!

• V-ås gurkan

Jag har fått veta att en "vanlig" creme är för stark för den tunna huden på ögat och att det kan komma in skadliga ämnen i ögonen om man använder produkter som inte är avsedda för ögonen på ögonen... Det brukar svida om jag "fuskar" med vanliga krämer på ögonen. Kanske jag har känsliga ögon?

Svar på tråden Bodylotion i ansiktet?