Inlägg från: Skyttenbrud |Visa alla inlägg
  • Skyttenbrud

Bröllop Cypern

Ullisbullis:

Hur går det för er med era planer. Något nytt att komma med.

Nu är alla kläder klara för oss. men det var absolut inte lätt att hitta vita linnebyxor till den lille. Det blev ett par tjejbyxor, men ska vi ska klistra över tjej märketmed ett annat märke. Nöden har ingen lag.

• Skyttenbrud

Det blir välsignelse på stranden Jaaa!!!!!! Funderar på barfota, vad tror du?

Tack för alla tips, alltid bra. Har kontaktat Alway som skulle vidarebefodra min frågor till ngt på Cypern. Det är ju som du säger svårt att fixa allt hemifrån.

Vilken blomaffär har du kontakt med? Vilken bra ide det där med vickning på hotellet, det kanske skulle vara ngt innan middag.

Vilken tid ska ni ha era vigslar?

Lycka till med er fortsatt planering. Jag skriver så fort jag får några tips

• Skyttenbrud

Hej!
    Japp, jag är jejoson. Böt bara för jag tyckte det var så tydligt vem jag var, om nu ngn hemifrån skulle kolla in på sidan

Ja jag klickade på blomstersidan men det gick inte att komma in på den, får försöka igen.

Vilken underbar dag ni kommer att få. Men det blir ett "riktigt" bröllop för dig med fotograf, smik, håruppsättning och allt. Du kommer aldeldes säkert bli
    jättevacker. Måste få se bilderna när du kommer hem!

Vi bor på Panthea garden. Bara ett stenkast från svenska kyrkan, så det blir nog helt sonika en liten promenad för oss.

Det enda papper Olle bad oss ta med var vigselbeviset eftersom vi viger oss borgeligt hemma i Sverige.

Fotografen ni ska ha, är det svenskan som kyrkan rekomenderade?

Välsignelsen blir ons el tors (13 el 14) sep. Tid är inte bestämmt ännu, jag rådfrågade Olle. Känns som om det skulle passa bäst med em eller tidig kväll. Vi får väl se. Inte dag i alla fall, då är ju hela starnden full.
    Vi hörs. Kramar

• Skyttenbrud

Hej igen

Nu är det mesta klart. Mån 11/9 borgelig vigsel kl 8 på morgonen. Flyger till cypern på em. Välsignelse 13/9 17 00 på stranden. Vi ska höra av oss när vi kommer ner och bestämma plats på stranden då. Ska även prata blommor och restaurang då. Blommer känns helt ok att ta då men det kan hända att vi fixar maten före det. Men det är klart det ordar sig ju alltid. Det finns ju gott om restauranger och blir man rekomenderat ngt blir det säkert jättebra

Nu är det bara ringar och skor som inte är fixade. Ringar bestämda men inte beställda

Oj så spännande!!!

• Skyttenbrud

Hej igen

Nä jag vill nog inte säga var jag kommer i från, men när allt är över så...

Men og så tråkigt för er med avhoppen, särskilt som ni verkar ?ha betalat för allt. Men det är ok om det ordnar sig så att ni kan åka i väg på restresa ni innan. Har ni hört om det går att spara till nästa år om ni vill fara på er ettårsdag?

Min mans ring( eftersom vi inte ens är förlovade) är i slät i vitt guld. Vi har sugna på riktigt tjocka men priset på dem låg på över 8000 styck. Vi blev lite för snåla och tog en som var mindre tck men ser lika ut. Jag ska ha samma men med 16 infällda stenar på 0,02 ct. Vackert men enkelt.

Jag hoppas allt ordnar sig för er.
    Ha det bra. Until next time

• Skyttenbrud

Hej

oj så spännanade med allt!! Klänning, ringar och resa. Jag har pratat med en som varit på Cypern nu under maj månad. Hon sa att maten på Cypern inte var så bra men att den bästa maten var på hotellet. Men smaken är ju som baken och hon kan ju vara jättekräsen för mat så det ska bli spännande att höra vad du tycker. Jag tar gärna emot tips och råd när du kommer hem.

Ha en trevlig resa!!!
    Kramar

Ps vilken ålder är ni i? Ds

• Skyttenbrud

Ullisbullis

Berätta nu, jag är så nyfiken på er Cypern resa. HUr verkar det? Bra strand för vigsel, bra mat, blommor Allt jag vill veta allt!!!!!

Ps hoppas ni hann njuta lite oxå och inte bara stressa runt i bröllopsbestyr

• Skyttenbrud

Hallå där
    Du kan tro vad nyfiken jaghar varit!

Oj så härligt ni verkar ha haft. Man blir ju ännu mer sugen att fara nu, men det är ju ett tag kvar till september

Tack för alla tips. Vi får undersöka detta med restauranger när vi kommer ner. Det är ju alltid skönt att ngn har kollat upp att maten är god och så. Jag bugar och bockar!!!!

Vad beträffar blommor är jag rätt så inne på vita liljor. Vi får väl se. det låter ju bra att det går att ordna så fort. Gjorde du ngn beställning nu då du var där?

Vi är färdiga med allt utom ringarna och skor till mig. Ska vara barfota på stranden men man måste ju ha ngt på sig efter själva välsignelsen. Vad beträffar ringarna är vi rätt så säkra på vad det blir men inte beställt dem ännu. Oj just det, passet till sonen. Inte att förglömma!!! Annars har vi nog rott allt i land.

Vi har faktiskt lyckats hålla allt hemligt fortfarande, men oj vad jag har varit nära att försäga mig många gånger. Har dock lyckats bita mig i tungat och inte berätta. Det ska bli sååå kul att höra allas reaktioner när vi kommer hem.

Kan du inte skicka in en bild på klänningen? Vore så kul att se den.

Ha det bra och ha en trevlig midsommar!

Jo just det, ja fyller 30 i år och min sambo är 28.

• Skyttenbrud

Hej

I dag har vi varit och beställt ringarna. Eller beställt och beställt. Vi har gjort allt klart förrutom att skickat i väg beställningen. Expediten rådde oss att vänta ett tag då priset på guld och diamanter aldrig varit så högt. Ev trodde hon att det skulle gå ner. Tack för tipset tyckte vi och väntar till in i augusti med beställningen. Hur som helst blit det en 6 mm bred ring i vitt guld med 16 0,02 carats diamanter. Jätte vacker. Då vi inte ens är förlovade så har vi ju beställt en till sambon också. samma som min men utan diamanter.

Nu är vi faktist klara med allt utom mina skor, Skönt. men i och för sig har jag varit coollugn länge. Allt kommer att ordna sig till det bästa!

Hoppas ni haft en härlig midsommar. Vi hörs
    Kramar

• Skyttenbrud

Hallå där ute i sommarsverige!

Jag tänkte på dig här bara för ngn dag sedan. Så spännande. Jag är fortfarande coollugn men det kommer nog. Fast å andra sidan har vi ju sååå lite tillställning så det är ju inte så mycket att vara nervös för. Men den kommer nog, som ett brev på posten!!

Jag har skickat ner en förfrågan om vart det är bäst med mat och dylikt till ving (trots att vi inte åker med dem). Inte helt otippt tyckte ju den personen att bästa maten fanns på vings egna restaurang var bäst. Har bett om lite menyer så vi får väl se. De sa att de ofta haft bröllopsmiddagar där så jag väntar med spänning.

Fortfarande vet ingen någonting. Jag hoppas att vi kan fortsätta att hålla allt hemligt, det vore så kul. har lite planer på att vår son ska få leverera ett brev till våra föräldrar på morgonen när vi ska vigas men beror på om vi kan hållas oss så läng som till samma dag.

Vi har inte beställt ringarna ännu, men allt är ju klart, vilka vi ska ha och så så det är ju bara att ringa det så fixar de beställningen.

Jag önskar er all lycka och ska tänka på er. Jag hoppas du skriver när du kommer hem. Skulle så gärna vilja se ngra bilder och höra om er fantastiska dag.

Kram på dig

• Skyttenbrud

Hej

Oj vad det är nära för er nu. Är du nå nervös? För oss är det precis 5 veckor kvar. I morgon ska vi iväg och beställa ringarna.
    Har fått tips om en restaurang vid hamnen som heter MARCOS. Är det ngn restaurang du provat. Det var en assistent på svanska kyrkan som tipsade mig om den.
    Vi har ju inte bestämt var vi ska äta ännu, ej heller ngt med blommor eller var vi ska ha välsignelsen. Vi kommer ju ner på mån kväll och vigseln är på ons em. Vad tror du, är jag lite väl kylig? inte likt mig kan jag säga som brukar vilja ha koll på allt
    Vi är fortfarande topphemliga. De enda som vet är där vi ska köpa ringarna, där jag köpte klänningen och en tyvärr var vi tvugna att berätta för en gammal kompis till min sambo då hon jobbar på pastorsexpeditionen. Annars ingen som vet!!!

Ha det så bra och mys på Cypern. Jag hoppas jag hör av dig när du kommer hem och innan vi far så jag får lite tips! (Men bara om du har tid förståss)

Kramar till dig!

• Skyttenbrud

Hej Cinderella...

...och grattis.

Jag har ingen aning om vilka bröllopspaket du pratar om men allt beror ju på vilken nivå ni vill lägga er vigsel på, hur mycket ni tänkt lägga ner på den och vad ni är ute efter.

Jag och min sambo kände bara för att göra en enkel liten tillställning utomlands. Inget krångel och ingen förberedelse nästan. Vi kommer att vigas på stranden, även vi barfota. Jag kommer att ha en vit linnekretion. Riktigt läcker men änd romantisk. Miin m2b vit linnebyxor och vit kortärmad linneskjorta. sonen samma som sin pappa

Efter vigseln så äter vi på en restaurang (ännu inte fixad, det samma gäller blommorna- ej fixade) och sedan har vi köpt hem en tårta från ett bageri och äter den på hotellet. Vi har köpt med oss ett lite bröllopspar att sätta på tårtan.

Det går inte att vigas på Cyper utan bara få en kyrklig välsignelse så vi kommer att vigas borgeligt hemma innan vi far. Men det blir utan kända vittnen. Så¨i våra ringar är det cyperndagens datum som står.

Vi har inte behövt lägga ner så mycket tid. Vi har handlat kläder och ringar och haft lite kontakt med prästen på Cypern via mail. När vi kommer ner kommer vi att träffa honom. Så om ni ska ha en liten tillställning behöver du inte göra så mycket nu men ska du ha en lite större kan du säkert få en massa tips av Ullisbullis som snart ska ner och gifta sig.

Lycka till!

Svar på tråden Bröllop Cypern