• storstrumpa

Jag är bjuden på bröllop, champangeklänning??

Kan jag ha en klänning i champangefärg?? Det är ju bara bruden som ska ha vitt men min klänning är inte vit utan ljusbeige, champange??

• Svar på tråden Jag är bjuden på bröllop, champangeklänning??
  • storstrumpa

Jag kommer att ha den på mitt bröllop om 2 veckor och hennes är i augusti. Dom gemensamma gästerna är min m2b:s familj och morföräldrar. Jag skulle kunna byta den men då gör den sig inte lika bra till mitt bröllop efter som temat är champange ochy vinrött. Håller med om att det har blivit lite väl hård ton i detta inlägget.... caprea... om du har mail kan jag skicka över den....

• Augusti-06

storstrumpa

Hmmm... Va svårt *funderar* Det e väl som sagt bara att vänta o se vad bruden dom lyder... ;)
    Lycka till!

• storstrumpa

caprea..
    Du har mail..

• Sagan

Fråga bruden om det är OK. En scarf över axlarna i någon pastellfärg kan ju passa, om du tycker att klänningen är för ljus!

• 7804

Jag hade en ljust beight klänning på ett bröllops förra sommaren.. inann jag gick dit funderade jag massor på om den var ok eller inte. Väl på bröllopet var det några som berömde min fina klänning men sa samtidigt "den är ju fin som en bröllopsklänning".
    Det kändes inte bra! Välj hellre ngn annan färg.

• storstrumpa

Men den är ganska mörk..
    Ungefär som bakgrunden på mitt första inlägg..

• HeWi

Åh, käre tid vilket gnäll över en fråga...

Storstrumpa, tycker du gjorde helt rätt i att fråga bruden. För min del är champangefärgat ok för gästerna att ha på sig på mitt bröllop. De kommer väl förhoppningsvis inte ha på sig slöja eller liknande utan matcha helt annorlunda...:) Så om bruden tycker att det inte är något problem så kör på!

• Susan5

"Jisses" vad elaka vissa är. Svara inte alls hellre än att svara som vissa här gjort. Storstrumpa- bra gjort att du frågade din vännina. Vill man ha sin fina klänning igen så tycker jag helt klart att du ska kolla upp att det är OK med henne. Annars (om jag inte kunde fråga kompisen) hade jag haft champagne klänningen med någon mörkare sjal eller halsband eller nåt annat så blir du säkert jätte fin. Huvudsaken tror jag är att du inte ser ut som en brud på någon annans bröllopsdag och det lär du nog inte göra även om bruden i fråga har en champagne färgad klänning. man kan ju inte veta vilken färg folk väljer på brudklänningen "nu för tiden" är det massa olika varianter. Hoppas det ordnar sig... Själv tänker jag ta på mig en champagne/beige klänning på ett bröllop i sommar, lär ju ändå inte se lika vacker ut som bruden gör på sin egen bröllops dag=)

• Duxen

Jag har nu läst igen om tråden flera gånger.. så jag måste fråga vilka inlägg det är som ni upplever otrevliga och elaka? Om det var mitt inlägg så var det inte alls menat som något elakt! Tolkades det så så ber jag TS om ursäkt... Vad jag menade var att jag inte tycker du ska behöva oroa dig.

Svar på tråden Jag är bjuden på bröllop, champangeklänning??