Jag är bjuden på bröllop, champangeklänning??
Kan jag ha en klänning i champangefärg?? Det är ju bara bruden som ska ha vitt men min klänning är inte vit utan ljusbeige, champange??
Kan jag ha en klänning i champangefärg?? Det är ju bara bruden som ska ha vitt men min klänning är inte vit utan ljusbeige, champange??
Du kan ju använda dig av någon färgglad accessoar.
:)
Fråga bruden.
Själv skulle jag nog välja någon annan klänning om jag hade nån.
Kanske bäst att kolla så att inte bruden har valt champagne själv bara, det är inte så många som har kritvitt längre.
Men annars, javisst kan du ha det. Jag som brud ska ha gult/orange men tänker inte "hindra" den färgen från mina gäster för det. Förhoppningsvis är det bara jag som går bredvid min blivande nedför altargången i alla fall...
Det är ju inte helt ovanligt att bruden har en champangefärgad klänning.
Jag skulle nog ha valt en annan färg på klänning om nu inte bruden har en avviknade färg på sin (typ röd).
Jag ska själv ha denna klänning på mitt bröllop, efter middagen kommer jag att byta om då jag inte vill gå i brudklänning hela kvällen. Vi kommer att ha middagen på hotellet där vi och våra gäster bor och det känns bara fånigt att svida omkring i brudklänning bland hotellets andra gäster...
Hmm, det är nog inte riktigt lämpligt att använda sin brudklänning på någon annans bröllop. Många brudar har ju beiga nyanser på sina klänningar!
Om nu bruden ger sitt medgivande skulle jag sett till att jag hade andra färger på detaljerna, som skor, sjal, smycken, väska etc, jag skulle inte uppskatta att ngn hade champagne på mitt bröllop - trots att jag ska ha vit klänning.
Det är ingen brudklänning. Brudklänningen har jag ju under vigseln och middagen. Jag skrev ju att jag byter om efter middagen...
Återigen, om bruden tycker att det är OK, så ha den, annars, låt bli.
Men storstrumpa...
ditt inlägg visar ju: 1. att du faktiskt inte är riktigt säker på om det är ok eller för färgen är väldigt "brudig", 2. att det är din egen brudklänning om än inte den du bär under vigseln, det är verkligen inte god sed att komma i din gamla avlagda brudklänning