• Janne71_JKP

Killar som städar. Vad glömmer dom?

Hej är hemma och städar lite idag, kom då på att för att göra det ännu bättre skall jag kolla en sak på detta forum. (Undanflykter för att få sitta en stund vid datorn jag vet..)

Vad är er erfarenhet att vi killar glömmer bort eller bommar när vi lovat att städa? Och som är väldigt viktigt att det skall bli gjort för att helhetskänslan skall bli bra.

//Janne

• Svar på tråden Killar som städar. Vad glömmer dom?
  • Rosenhaga

Janne, du verkar vara tvillingbror med min blivande - härligt att det finns killar som också städar.

Det jag kanske skulle kunna drifta mig till är att vi har lite olika toleransnivåer på när det är dags att börja städa.

Jag skulle tycka att det var jätteromantiskt om han bytte lakan själv någon gång. Det går ju att göra lite speciellt om man vill det. ;)

• Still waiting

Fjärrkontrollen hur ofta gör man den?

• Mitt lilla hjärtegull...

Att det inte är något som man bara pratar om utan faktiskt är något man måste göra........och ganska ofta dessutom...Suck!!!

Vad är det med karlar och städning????? Varför kan man inte få den ekvationen att fungera?????

Ha det gott..

• Fröken ogift

Jag e MKT slarvigare än min sambo...han städar NOGA, det gör inte jag...Jag svoschar över med dammsugaren medan han ser till att det blir gjort överallt. Städar han badrummet så blir det ordentligt, kakel, under badkar, ja rubbet. Brukar ta typ 1.5 timme...Jag städar av emellan istället...Sånna e vi...

• Clobberella

Min karl är väldigt ordentlig... den han missar är väl egentligen bara att damsuga mattorna ordentligt... så det brukar jag se till att göra när det är jag som damsuger. Så var det problemet löst!

Ska vi diskutera vad JAG missar när jag städar nu

• Janne71_JKP

Det blev ju en ganska kul tråd detta..

Jo jag städar gärna men inte ofta.. min toleransnivå är betydligt högre än min blivande frus. Men när jag gör det vill jag försöka få till det hyffsat ordentligt och bara fuska där det inte märks...

//J

• jocelyn

Jag är pedant vilket ofta medför att ingen annan kan städa "lika bra" som jag. Samtidigt blir det väldigt mycket jobb att göra allt själv när man "kan bäst"...så på senare år har jag skärpt mig och struntar i vissa småsaker och koncentrerar mig på det som verkligen är viktigt; kök och badrum. Nuförtiden står jag ut med lite damm under soffan typ. ;)

• f.d. Svart brud

Både jag och min man har (tyvärr) hög toleransnivå på stökeriet... Min är väl lite lägre, för det är alltid jag som börjar tjata om att "vi måste städa".
    Vi städar på helt olika sätt.

Jag är mer systematisk och petnoga. Jag blir alltså alldrig klar med städningen överallt...

Min man är jätteduktig på att trolla: Han ställer sig i dörröppningen och blickar in i rummet. Sedan tar han bort allt som gör att rummet ser stökigt ut och dammsugar och svabbar. Och fort går det. Han kan få hela huset att SE skinande rent ut på typ 2 timmar (även om det inte är det)

Det han slarvar med är väl dammtorkning, städa toagolvet, golvet under sängen, tvätta av vardagsrumsbordet.

Så vi kompletterar varandra kan man säga!

• bröllops häxan

Hemma här är det jag som är den stökiga :) Och han som är supernoga med det mesta som har med att plocka undan. Men på damtorka fronten( golv, hyllor, you name it) är jag bra på. Vi kompleterar varandra ganska bra.

Men en av det få saker han alltid brukar "glömma" är att torka av skåpluckan där man står och diskar. Den blir alltid super geggig :) och att torka av hantaget och på dörren runt om på kylskåpet, och lysknappar, speciellt den på toan. :D

• Janne71_JKP

Jag fick i alla fall godkännt av älsklingen när hon kom hem. Nu får man sitta vid datorn medans hon och jobbarkompisarna sitter på ovanvåningen och dricker vin (Eller jag får ju vara med men har fixat med en ny dator istället...)

//J

• Rosenhaga

Hej Janne,

Det var verkligen en rolig tråd du startade - tack! Fick mig att tänka till lite...

Idag när jag kom hem från jobbet idag hade han hängt tvätten, plockat undan i köket och klippt gräset. Satt i godan ro framför TV:n och kikade på Giro d'Italia med en öl i handen - välförtjänt! Tror jag skall göra honom sällskap...

• sposa

Undersidan av tvättstället glöms ofta bort...

• Agouza

Golvlister och tavellister!
    Dammtorka fönsterbrädor, tv:n m.m.
    Dammsuga BAKOM möbler och saker.
    Dammsuga UNDER möbler....

• Bobou

Hehe... både jag och sambon har väl våra egenheter. Han: diskar aldrig grytlocken. (Jag fattar inte varför! Han tar allt annat men lämnar dem!) Torkar inte spisen. Torkar inte smulor (trots att han är den smuliga av oss).
    Jag: Stänger inte skåpluckor eller garderobsdörrar... gäller badrumsskåpet såväl som köksskåpen. Lämnar tomma förpackningar på diskbänken och tänker att jag ska sortera dem sedan (vilket jag gör, efter några timmar).

Det här gällde inte städning direkt, utan mer allmänt...

Svar på tråden Killar som städar. Vad glömmer dom?