• Janne71_JKP

Killar som städar. Vad glömmer dom?

Hej är hemma och städar lite idag, kom då på att för att göra det ännu bättre skall jag kolla en sak på detta forum. (Undanflykter för att få sitta en stund vid datorn jag vet..)

Vad är er erfarenhet att vi killar glömmer bort eller bommar när vi lovat att städa? Och som är väldigt viktigt att det skall bli gjort för att helhetskänslan skall bli bra.

//Janne

• Svar på tråden Killar som städar. Vad glömmer dom?
  • Tinga

Jag har ju bara erfarenhet av min man, men han glömmer oftast bort att rengöra spisen och att torka bort "matstänk" på kaklet. Det gillas inte av mig !

• Janne71_JKP

Det har jag kommit ihåg men tack.

Mer förslag?

//J

• Lillamig

Allt (gapskratt)!!

Han är så hopplös att vi har fått dela upp det så att jag städar och han tvättar. Sötnosen brukar dock försöka när jag är bortrest men missar exempelvis:

- ordentlig dammtorkning (flyta på saker inte bara svischa runt dem)
    - Skura köks- och badrumsgolven
    - torka lister (högt och lågt)
    - fönsterputs på glasytor
    - sp "blankmedel" på spishällen så att den inte bara blir randig efter trasan
    - skura badkaret
    - putsa fönsterna någon gång (blir oerhörd skillnad!)
    -

Dammsuga gör han dock oerhört nogrannt, så nogrannt att han inte orkar göra något mer sen utan bara måste ligga och pusta i soffan.

• kronan67

Hej!

Min man brukar glömma att dammsuga i hörn och under soffa och annat. Likadant är det med dammningen, det blir bara lite runt omkring, inte flytta undan saker. Han är också extremt allergis mot att städa toan.
    Kul att en kille skriver lite om städning

• Hiskan

Min erfarenhet är att det inte blir dammsugat under möbler eller under trappan. På toan är det själva fundamentet till toastolen som tydligen aldrig behöver torkas av - bara så långt ner som under ringen, sen är det stopp.

• Pepparmyntan

Byta disktrasa
    Byta handddukar i kök och badrum

Ibland kan man behöva lyfta upp soffkuddarna och damsuga där.

Köra glasputs på tv-skärmen som brukar vara ganska dammig.

Våttorka golven är fräscht att göra med lite rengöringsmedel. Då luktar det verkligen gott och nystädat.

• Janne71_JKP

har nog fått med det mesta med andra ord. Dock inte fönsterputsning idag men det fanns inte i planen

• The Runaway Bride

Min sambo glömmer alltid att putsa badrumsspegeln... Men ingen gör toan så ren som han.

• Lillamig

Janne - får jag skicka min älskling på kurs hos dig:)-?

• Still waiting

Under och bakom möbler. Under micron tex. Dörrarna speciellt runt handtag. Elementena glöms också. Tangentbordet... Telefonen...

Svar på tråden Killar som städar. Vad glömmer dom?