• Emma1986

Thailand, Phuket - Bra hotell

Hej hej!!

Är det någon som varit i Phuket och bott på Hotell Tropical garden?
    Vad tyckte ni om stället?

• Svar på tråden Thailand, Phuket - Bra hotell
  • Sayurii

Laban:
    Nu harj ag mailat :)

• Laban

Sayurii:
    Har inte fått ditt mail. Prova igen. fairy@europe.com
    Uptäkte just att kameran är ute på vift. Kan inte maila fotot just nu, men skickar det i kväll

• Sayurii

Laban:
    Konstigt.. Jag provade igen nu så får vi se mo det går :)

• Laban

Sayuii:
    Har fått båda mailen nu, det måste ha varit fel på min e-mail har mailat tillbaka.

• Emma1986

"mai sai thùa" - :) jag får nog ta och skriva en lapp eller nått.. vet inte riktigt hur man uttalar det..

tack för alla råd och tips!! jag ska spara det!!

om jag kommer på ngt mer kanske jag kan fråga dej..? du verkar inte ha ngt emot det.. :)

• sommarbrud-07

Emma 1986
    Vi gjorde inte massagen på hotellet, det var dyrare tror jag. de har massage längs stranden o i olika massage salonger. det e som en kedja som finns på kata, karoon o patong. hoppas du förstår hur jag menar...tror vi gav ca 20-40 kr för massage

• anderssonskan midsommaren 2004

här är ännu en kata frälst fast Jiva resort boende: jag kan föra på Labans lista med Nits resturang ligger på samma gata som Jiva det är en lite resturang med mkt god mat ifrån sverige hon har varit gift med en svensk & bott här hemmma allt ifrån köttbullar med lingon till stekt fläsk i lök sås.
    här är lite bilder ifrån vårat hotell & våra utflykter. vi åker igen i januari med barna denna gång.
    pg.photos.yahoo.com/ph/anderssonskan2004/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//pg.photos.yahoo.com/ph/anderssonskan2004/my_photos

• anderssonskan midsommaren 2004

glömmde ju säga att hennes mat är jätte billig men mkt god det är en mkt lite resturang med få platser ungefär som en pup där nere.
    prova kata mamas tonfisk smörgås till lunch den är bara så bra & mättande.
    va det gäller turer så boka dom kvällen före i något stånd som säljer turer i kata inte på hotellet & framför allt pruta nästan hälften.

• hellokitty

Vi bodde på Sugarpalm Resort senast vi var på Phuket. Inte ett av de största hotellen men såååå trevligt, fint och fräscht! Hotellet blev klart runt oktober förra året så ganska nybyggt. Det ligger in på en liten tvärgata från den stora vägen så man slipper det värsta oljudet om man sitter på balkongen. De nedersta rummen har tillgång till poolen direkt från balkongen. Vi har redan bestämt oss för att hyra ett sådant rum nästa gång vi åker dit!

Nära stranden och nära the Boathouse!

www.phuket.com/sugarpalm/

• Laban

anderssonskan midsommaren 2004:
    Vilka fina foton! Jag "känner" också apan Charile! Han har lena och mjuka, men snabba händer! Han försökte sno mina solbrillor haha! Tack för restaurang tipset!

Emma 1986:
    Du kan fråga mig om vad som helst och när som helst. Bara till och maila om du inte vill skriva allt på BT. Och som
    "anderssonskan midsommaren 2004" sa; pruta till nästan hälften, men använda sunt förnuft också.

När det gäller Thailändska språket så är uttalet oerhört viktigt. Ett ord tex. "mai" kan betyda 5 olika saker beroende på hur du uttalar det! Ibland tittar de lite konstigt på en när man försöker förklara något på thai (Kan bara lite thai)

hör av dig om det är något!

• Emma1986

Laban;

Jag har skickat ett mejl till dej tidigare idag. :) tänkte bara säga det här med - så jag vet om det kommit fram..??

Svar på tråden Thailand, Phuket - Bra hotell