Thailand, Phuket - Bra hotell
Hej hej!!
Är det någon som varit i Phuket och bott på Hotell Tropical garden?
Vad tyckte ni om stället?
Hej hej!!
Är det någon som varit i Phuket och bott på Hotell Tropical garden?
Vad tyckte ni om stället?
Hej!
Jag bodde inte på just det hotellet men jag vet vilket det är. Såg fin fint ut! Vi bodde på Peach Hill på Kata Beach och det va ett toppen hotel med! Helt underbar plats!
Jag och min blivande kollade också på Trpical Garden men beslutade oss för Peach Hill resort på Kata Beach istället.
Dock har vi inte varit där ännu men vi hoppas det kommer bli bra!
Peach Hill var ett riktigt bra hotell! Pool området var toppen, fräscha rum och personalen va super också. Men det är en låååång backe upp så det blir lite träning med på semestern! hehe
Vi har också bokat resa till Peach Hill Resort.
Har läst recentioner på deras hemsida, och det verkar väldigt bra !
Okej, ni som varit/ska till Peach Hill, vilket resebolag åkte/åker ni med??
Nån annan som varit till tropical garden??
Vi ska resa dit i december och har bokat med Ving. Jag jämförde priser om man bokar hotellet på egen hand, och det blev inte så mycket billigare. Då är det bekvämare att boka allt på samma ställe. Sen har vi bokat två nätter på Phi Phi Island, men det bokade vi på egen hand.
www.r24.org/thai.nu/phuket/hotels/
Här är en "Peach Hill:are" till ! Vi var där 2002 och reste med Ving. Ett jättefint hotell. Det jag minns mest därifrån är den dignande frukostbuffén som var otrolig och poolbaren i vattenfallet.
Vi ska åka i november tillbaks till ett hotell som heter Karona Resort and Spa. Jättenöjda med allt.
Hej!
Tropical Garden är jättefint, med två stora poler och trevligt hotell i allmenhet. Har bott där en gång. Tyvär är inte utsikten från alla hotellrum så bra (jämfört med Orchidacea Resort) Frukosten var ok, men vi väljer alltid bort frukosten, eftersom den är väldigt dyr (runt 60 svenska kr). I stället köper vi en billig och god frukost för 12 svenska kr på Restaurang Kata Mama. Den ligger nedanför hotellet rakt över gatan ner mot vattnet.
Ett annat hotell, Orchidacea resort som ligger jämte, är min och killens favorit. Ägarna är hans "andra familj" (Han har bott i Thailand i 4 år) och vi bor där varje resa (ca 3 ggr per år)
Innan du bokar något så gå in på:
Gå in på www.sawasdee.com
och kolla in hotellen på Kata Beach. Det är både billigt och bra att boka via den hemsidan. Tänk på att du ska bo på samma ände av stranden som Tropical Garden. Den andra änden är inte lika nice!
Lycka till och hoppas att du fått svar på det du önskade
jag o min kille + en familj med två barn reste till thailand,tropical garden i januari i år. vi var kanon nöjda. hade kalas utsikt men det är många trappor inom hotellet. nära stranden, fina pooler, finns shopping inom gångavstånd, massage, men vi åkte ofta tuktuk till olika ställen.