• Bröllopstokiig

Festlokal i Göteborg?

Hej!

Jag och sambon ska gifta oss till våren 2002.
    Vi skulle vilja ha lite tips på lokaler!
    En önskan är en 3-rätters meny på tex. en restaurang men att vi kan stå för sk. "fri bar" efter själva middan!

Lycka till allihopa!
    MVH Christina!

• Svar på tråden Festlokal i Göteborg?
  • Bröllopstokiig

Vi var och provåt på Nordgården, maten var väldigt smaklös och tråkig. Jag håller med om att lokalen är mysig.

• Bröllopstokiig

Vi har tittat på Hällsnäs inför nästa år, någon som har någon erfarenhet/info om detta ställe.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Är det någon som kan ge lite fler tips om en lokal som tar runt 70-90 personer och där man kan stå för dryck själv. Det känns som om det är där man kan spara in lite pengar...
    Vi planerar bröllop i juni/aug 2002 och det börjar kännas lite bråttom med lokal.

Tacksam för hjälp.

• Bröllopstokiig

Hej!

Undrar om det finns någon som varit eller själva ska ha bröllopet på Barken Viking i Göteborg? Tips emottages gärna!
    Även andra tips är välkomna!

• Bröllopstokiig

Har precis varit och kollat på Lagatochklarts lokaler. Kanonfint!! Jättefina möbler och inredning! vi provåt dock inte - någon som vet om det är ok? Mycket prisvärt! Vi gifter oss i februari så utsidan känns inte viktig. Man får ha egen bar :o).
    Reveljen ser ju kanon ut! Var det dyrt?

• Bröllopstokiig

Maria :
    Vi hade vår bröllopsfest i deras lokaler och vi är mer än nöjda. Maten var fantastiskt.
    Det som var extra skönt, var att man kan gå ifrån rum till rum ( då vi hyrde hela huset). Hade middag i ett rum, dans och bar i ett och presentöppning i ett.
    Personalen är suverän och kan fixa det mesta.
    Hela huset kostade 5400 och då ingår städning, dukning, en rullande bar och massa mer. Inte helt gratis, men helt klart värt varenda öre.
    Ursäkta mig, men vet inte riktigt vad reveljen betyder ????

• Bröllopstokiig

Tack för infon Lotta!! Vi kommer nog att välja Lagatochklart då! Vi är ca 70 personer och kommer att ha sittningen i "Borgmästaregatan" och dansen i rummet bredvid.
    Förlåt om jag var otydlig... Restaurang Reveljen på Nya Varvet, någon hade det som förslag.

• Bröllopstokiig

*fnissar*
    Det borde jag ju kunnat räkna ut :)

• Bröllopstokiig

Jag hade mitt bröllop på Parc la Reine i
    Örgryte förra sommaren.Underbar trädgård där vi tog välkomstdrinken.Vackra matsalar,med stora kristallkronor m.m.Maten och servicen var fantastisk.man får inte ha med sig spriten till baren men deras priser är ganska humana.Kolla in deras hemsida www.parclareine.com

• Bröllopstokiig

Har någon varit på bröllop på Onsala Herrgård??? Vi har varit där och tittat, det ser väldigt vackert ut men ack så dyrt! över 800/pers, utan dryck!!! Är det värt det???

• Bröllopstokiig

Jag har ej varit där själv, men hört från andra att det har varit lyckat. Men det är ganska dyrt som sagt, det finns billigare alternativ som är säkert minst lika bra.

Det finns andra som är ganska likvärdig men billigare. Vi ville själva ha bröllopet på Hällsnäs affärsklubb i Mölnlycke - www.hallsnas.se - men då vi nu kommer att bjuda fler än de kan ta emot så får vi leta vidare på nytt. Vad gäller Hällsnäs vet jag från många håll att de är mycket proffsiga och har underbart god mat. Priset är beroende av antal personer, men ta kontakt med dem och åk dit och titta - ligger lika fint som Onsala Herrgård.

• Bröllopstokiig

Om man vill ha något annorlunda men ändå pampigt så finns det ju Carlstens fästning på Marstrand. Jättefint och de har även ett litet kapell om man skulle vilja gifta sig där

• Bröllopstokiig

Någon som har haft bröllopsfest på Barken Viking?? I Gbg?? Verkar flott.

• Bröllopstokiig

Är det ngn som har haft bröllopsfest på sjöofficersmässen? Vi söker egentligen en ljusare lokal - men inte ngt av alla de här "vanliga" ställen. Ngt förslag?

• Bröllopstokiig

Det var någon som verkligen rekommenderade sjöofficersmässen förra sommaren. Vi tänkte välja den men de tar endast 70 pers och vi kommer eventuellt upp till det inklusive barn. Speciellt eftersom jag tycker att mina syskon kan ta varsin extra vän med som kommer efter middagen plus att jag bjudit andra vänner som jag inte träffar så mycket längre men tycker om att ha roligt med kommer senare också.

• Bröllopstokiig

Hej
    Jag undrar om det är ngn som har erfarenhet på Blå huset? Vad det kostar ca per person där? Jag fick lite "vaga" uppgifter när jag ringde och det är ju en rätt viktig fråga.
    jättetacksam för svar

Svar på tråden Festlokal i Göteborg?