• alpha

Någon som gjort eget fotoalbum/gästbok?!

Jag kan, efter många timmar på stan, inte hitta någon gästbok eller fotoalbum till bröllopet som jag tycker är snygga, så nu funderar jag på att göra själv. Tänker ev på att köpa ett "vanligt" album på tex Ordning och reda och klä in i något fint tyg och kanske ett sidenband. Någon som gjort något liknande?! Alla tips, idéer och inspiration mottages tacksamt! :)

• Svar på tråden Någon som gjort eget fotoalbum/gästbok?!
  • Anna 29/7

Jag hitta en svart bok med spiralrygg på Dollar store för 20kr. Kunde bara inte låta bli att köpa den.
    Vi tänker lägga upp den som gästbok på den första halvan och låta gästerna skriva i den med guldpenna. Den anndra halvan av boken ska vi sätta in kvitton bilder och andra minnen av förberedelser, hippor, svensexa, bröllop och dagarna efter allt för att sätta vår prägel på den.
    Inte för mycket lull som blommor och band som samlar damm vi ska ju ha den ligga frame sen som en liten "reminder" om vårt livs resa när vi två blev ett.

• Emmis 05

onsdag i oktober:
    Tackar. Klart du ska kika runt. Har ni gift er än eller är ni i startgroparna?

• onsdag i oktober

Emmis 05:
    Vi gifter oss i oktober. Känns som om vi håller på med alla bollar i luften samtidigt. Blir dock väldigt få beslut -vilken kyrka (har preliminär bokat ett par), vilken klänning, vilka solosånger, vilket färgtema osv.

Det börjar närma sig så det gäller att snart bestämma sig. Det är bara det att allt är så fint... Varför måste man välja

• honeymoon

Om man har tillgång till en mac kan man göra jäääättefina och proffsiga fotoalbum i programmet iphoto (om man har digitala bilder). Det finns olika mallar, olika design, att välja mellan, och det är inte svårt! Sedan trycker man på en knapp och det skickas till Kodak - och sedan kommer boken på posten. Det är verkligen en bok! (Man kan skriva text bredvid också.) Man kan få den i flera utföranden - jag valde en exklusiv, inbunden variant med textilklädda pärmar och vår favoritbild på omslaget. Det ser så proffsigt ut att man kan svimma - men oj vad kul det är att ha den att bläddra i och visa för folk som var där och inte... (Om man har fotograf kan man ju be henne/honom göra boken också - man kan ju be att få välja bilderna själv t.ex.)

• krammia

Vi ville inte heller ha spiral i ryggen på albumet och så ville vi inte ha svarta papper i albumet. Letade som en tok och sen så hittade vi vårt på akademibokhandeln!!! Är gjort på naturpapper! Jättefint!!! Tyvärr har jag ingen bild men gå till en akademibokhandel och kika.

• Ennea

Emmis 05: Vilka fina bilder? Jag undrar hur ni gjorde det fina monogrammet som är på tårtan? Ser även ut att vara en underbar tårta!! Nyfiken även på den, var det är för sort och var den är beställd? Tacksam för svar.

• Emmis 05

Ennea:
    Monogrammet var designat av makens kusins flickvän som är grafisk designer och sedan beställde vi monogrammet i plexiglas från en amerikansk site:
    Woodland på adress www.craftcuts.com.
    Sedan målade vi den med guldfärg och satte på några strasstenar inhandlade på ebay och i Rydströms sybehör i Stockholm.

Tårtan var beställd från världens bästa konditorer;) Duvanders konditori i Kristianstad.
    De var sååå trevliga att ha att göra med. Frågade vad VI ville och så fick man provsmaka 7 sorters tårtor som de sedan var beredda att modifiera efter våra önskemål.
    Det var en fantastisk chokladtårta med mousse och ett tunt lager halloncreme. Det var sååå gott och våra gäster pratar fortfarande om den.

• Rilo

Vi har köpt en fin enkel bok på Ordning & Reda som vi ska använda.

Skriver ni något i era, tex på insidan eller först sidan? Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

• Ennea

Emmis 05: Tack för dina svar...såg att ni hade festen på Möckelsnäs Herrgård om jag inte tar fel..jag bor i närheten..
    Tårtan låter kanon..men hur fraktades den hit?

• Emmis 05

Ja vi gifte oss på Möckelsnäs herrgård i deras trädgård.
    Tårtan fraktades dit av konditorerna.

• mallan80

Jag har stått för fotoalbum/gästbok som tärna och köpte ett vanligt cremefärgat album i märket hirtz tror jag, sen har jag scrapbookat alla sidor i det o markerat där gästerna får skriva o sen tas det kort på alla gästerna som jag sedan ska sättas in där de skrivit. har precis fått färdig den, men tyckte det blev bra! Tar ju dock lite tid, tiimari har jättefina saker för scrapbook som passar! Lycka till

Svar på tråden Någon som gjort eget fotoalbum/gästbok?!