• alpha

Någon som gjort eget fotoalbum/gästbok?!

Jag kan, efter många timmar på stan, inte hitta någon gästbok eller fotoalbum till bröllopet som jag tycker är snygga, så nu funderar jag på att göra själv. Tänker ev på att köpa ett "vanligt" album på tex Ordning och reda och klä in i något fint tyg och kanske ett sidenband. Någon som gjort något liknande?! Alla tips, idéer och inspiration mottages tacksamt! :)

• Svar på tråden Någon som gjort eget fotoalbum/gästbok?!
  • grahn06

Vi köpte ett fotoalbum på bookbinders design, på åhléns. Det har en transparant förstasida. Så på första fotopappret gjorde vi vår logga (ett photoshopat foto av oss) samt skrev GÄSTBOK över och våra namn under, med datum. Det blev enkelt och bra!

• alpha

Hmm, ska jag titta på. Har varit där, men såg inte just den varianten. Fanns det olika storlekar? Var det spiralrygg? Jag gillar det, m2b vill ha inbundet...

• grahn06

Det var spiralrygg. Tror det fanns olika storlekar, vi köpte det största. 30 sidor som ska fördelas på 80 gäster. Vi tänkte att de flesta kommer ju parvis och så delar vi sidan på två, så då funkar det!
    Annars har ju bookbinders många fina inbundna också!

• alpha

Ska titta där, tack! :)

Någon som har fixat framsida med egna sidenband eller dyl!?

• Janiz

Det finns en jääätte fin gäst bok på Åhlens, vit med ett brudpar på framsidan. Den har vi köpt.

• alpha

Tack för tipset, vill dock inte ha med brudpar, hjärtan, rosetter eller dyl på bara... Blir lite för "sött" för mig... Vill ha något snyggt, stilrent, tja... jag vet inte riktigt, det är därför jag behöver inspiration, myyyyycket inspiration! :)

• alpha

Ingen hemma-pysslare här...??

• Emmis 05

Jag köpte också en fin anteckninsbok med vita blad från Bookbinder's Design och fixade en "etikett" med vårt monogram och ett band på boken.
    Den kan ses på min MSN Space
    www.spaces.msn.com/members/prinsessbo/PersonalSpace.aspx

Album köpte vi enfärgade bruna på Åhléns och gjorde ett fint första blad på. Ev. ska vi även skära ut ur framsidan så att man ser vårt monogram direkt...vi får se...:)

Lycka till!

• onsdag i oktober

Emmis 05: Tog mig friheten att titta runt lite på din hemsida - såååå fin
    Albumet blev väldigt personligt genom ditt pyssel. Brunt och rosa är ju jättefint ihop

Svar på tråden Någon som gjort eget fotoalbum/gästbok?!