Inlägg från: Henriette06 |Visa alla inlägg
  • Henriette06

Hårmodell?

Någon som varit hårmodell? Hur blev resultatet?..har blivit erbjuden att vara det om ca en vecka för loreal i Malmö men jag vill ju inte att de ska klippa av mitt långa fina hår kortare än till axlarna...har nu till ung. nedanför bysten och tycker att det är fint men lite slitet...har iof varit kul att få det färgat o så helt gratis och bli sminkad man lever ju bara en gång men tänk om det blir riktigt fult??.....behöver alla andra åsikter jag kan få så att jag kan bestämma mig för om jag ska fega ur eller om jag ska ta chansen...

Tacksam för alla svar.. *en velig dam*

• Svar på tråden Hårmodell?
  • Henriette06

tack för alla svaren..joo...men samtidigt som jag vill behålla mitt långa hår så kan jag tänka mig att det blir kortare men absolut inte typ 3 cm kort...fast det är ju sant dom berättar ju vad dom tänkt göra innan...man kan ju hoppas att de har tillräckligt mycket erfarenhet för att kunna se vad man passar i...om de tänkt göra något väldigt drastiskt typ klippa superkort och färga lilaaktigt så kan man ju faktist vägra..tror inte att de blir glada då men vad ska de göra?...slänga saxen efter en när man går? ...ja, då får man väl ta det..är dock fortfarande SKITnervös....tvekar som satan..

• Henriette06

nej det är klart fast om man tänker efter så behöver ju de mej mer än jag behöver dem...och okej det är klart att de kan bli sura om man säger att man inte vill ha det superkort men c´est la vie..då får dom helt enkelt bli det..joo känner igen det där fenoment med långt hår=KLIPPA,KLIPPA,KLIPPA!...men bara för att en frisyr är "vågad" så måste den ju inte vara kort? jag tror helt enkelt att jag gör så här: jag går dit och hör vad dom tänkt göra(dom säger det till alla innan de klipper) och om de då säger väldigt kort med illröda slingor säger jag att jag väldigt gärna inte vill det och frågar om det inte finns ngt alternativ..om det då inte finns det så lämmnar jag helt enkelt salongen med en hel hop sura stylister bakom mig..(detta är absolut inte för att jag vägrar kompromissa, det gör jag tvärtom gärna men de får gärna färga det hur som helst så länge jag inte får megakort hår)...korta frisyrer kan man väl förresten göra på redan korthåriga tjejer varför ta den med längst hår?
    Mvh *feg men med ryggrad*

• Henriette06

jaa..det hade känts lugnare om det bara var en frisyr man skulle göra för det går ju att ta ner...lite mer omständigt att förlänga håret igen ...men man tycker ju att de borde kunna göra en "vågad" frisyr med axellångt/längre hår och valfri färg...herregud man kan ju klippa upp och klippa lugg o alltmöjligt...varför just kort?...aja dom lär väl bli galna på mig om jag säger det men man får väl hålla god min tills dom tar fram saxen och säger att "nu ryker 4 dm)....

• Henriette06

tack för alla bra (men oroväckande) svar..jaja..om det trots att ja inte vill börjar klippa kort får jag väl fly eller nått...ingen som har håtmodellat för just loreal eller på chic i Malmö...

Svar på tråden Hårmodell?