Inlägg från: Vårbrud -06 |Visa alla inlägg
  • Vårbrud -06

    Göteborg (med omnejd) 2006 #4

    själv sitter jag på jobbet och längtar hem. vilken dum idé att jag skulle jobba idag när så många andra är lediga.... skall nog hämta ringarna idag + handla massa saker tills på lördag

  • Vårbrud -06

    ja, verkligen. Börjar få ont i magen bara jag tänker på det. Vi är inte klara med allt heller.

  • Vårbrud -06

    det är ifs inte mycket kvar. hämta ringarna, skriva ut och sätta ihop festprogrammen, träffa prästen, göra provsminkning, köpa vin, fixa det sista med dj, öva brudvals, hämta klänning mm

    Oj det var någ en hel del iallfall

  • Vårbrud -06

    spännande pricess-e
    Då är det snart nedräkning för din del.
    Själv vill jag bara att det skall vara lördag nu, för jag mår verkligen inte bra nu. Sover dåligt, mår illa, kan knappt äta, hård i magen ja typ allt. Nästan så att jag bara längar till söndag då allt är över... brukar få ont i magen när det är förändringar på gång.. men den här gången tar det verkligen priset. Tur att jag bara skall ha ett sådant kyrkobröllop mm

  • Vårbrud -06

    Ja det är inte dåligt va?

    Jag kommer bara att gifta mig i kyrkan en gång. Förhoppningsvis kommer jag alltid att vara gift med David.
    Skulle det inte bli så, vill jag aldrig gifta om mig i kyrkan iaf.

  • Vårbrud -06

    Det är första och sista gången så jag behöver bara må så illa nu och aldrig mer. Det är ju alltid något tänkte jag.

  • Vårbrud -06

    Grattis tjejen!!! Hoppas att du får en riktigt bra födelsedag. Hela himlen ler mot dig idag!

    Nu skall vi snart åka till systemet, hämta porslin, köpa rosor, handla mat, åka till lokalen. Helt tokigt va grejer man skall hinna med dagen före.

    ha det så bra på er!

  • Vårbrud -06

    Hej tjejer

    Jag har hittat in igen!!! Jag har inte kunnat komma in på Bt sedan i söndagsförmiddag. Har trott att det var fel på sidan, men när yrvädret skrev om sitt inlägg om möhippan forstod jag att sidan levde. Felsökte och kom fram till att det var min förbannade brandvägg som var för hård...

    Bröllopet var fantastiskt. Tack för att ni tänkte på oss. Det var väldigt nervöst i kyrkan, men helt fantastiskt vackert. David fick tårar i ögonen och hade svårt för att hålla tillbaka när han fick sin favoritsång i slutet. Det var en överraskning till honom som han inte hade en aning om. Vår solist hade övat in den och prästen sa så fint att det var från bruden till honom... Come what may från Moulin Rouge

    Mina läppar darrade och det var svårt att hålla tillbaka när jag tittade på David. Han var så otroligt fin. Vi tog många fina kort och hade sådant underbart väder.
    Middag gick över förväntan, många roliga tal, överraskningar och spex. När vi kom till lokalen stod alla våra gäster framför dörren och bildade en lång port med uppsträckta armar. På en bandspelare hördes Have i told you lately that i love you, som är vår låt. Maten underbar och de personerna som hjälpte oss att servera var helt fantastiskt duktiga.

    Det var helt enkelt en fantastisk dag, så många intryck och så mycket planerande från alla våra vänner. Vi är så tacksamma för allt de hade gjort. Hotelnatten var inte dum den heller. Bodde på en av lyxsviterna på scandic crown med utsikt över stan.

    Vi har inte fått bilderna ännu, men det finns några få på www.phatz.org/brollop

    Ni som inte har gift er ännu, förstår om ni känner er stressade mm. Försök att njuta av lite planerande och ta det inte så allvarligt. När ni står framför er blivande man och avlägger löftena. Behåll den känslan och hans blick långt in i ert minne för resten av livet. Mäktigare känsla kan nog inte beskrivas förrens dagen man ser sina barn födas.

  • Vårbrud -06

    Tack princess

    Han ser ung ut min man... så när vi är 40 antar jag att man får se till att andra kvinnor inte kikar på honom =)
    Han är ändå ett år äldre än mig, men han har lite lena kinder så det är nog det som gör att han se yngre ut.

    Buketten har min syster gjort. Extra roligt när hon gjort den helt själv.

  • Vårbrud -06

    Tack alla för era fina ord om korten och buketter.

    Hoppas att du får ordning på håret Princess.

    Minik, vi hade sommarpsalm och psalm 411, som jag tycker är vacker.
    Skickar med texten.

    Psalm 411
    Gud har omsorg om vårt släkte,
    han har sett vår ensamhet.
    Han har skapat man och kvinna,
    han har styrt i hemlighet
    deras vägar till ett möte
    där de livets källa fann.
    Kärlek ger han oss att räcka
    som en blomma åt varann.

    Gud är gränslös i sin kärlek,
    i sin skaparfantasi.
    Fågelns dun och solens kärna
    är hans verk, och så är vi.
    När det mörknar över jorden,
    när det skymmer i vårt hus
    skaparkraft vill Herren ge oss,
    mod och lust att tända ljus.

    Text: B G Hallqvist 1981
    Musik: E Hovland 1984

    Gå också in på
    www.svenskakyrkan.se/marsta/vigsel/psalmer.htm för fler tips

  • Vårbrud -06

    hej på er!!

    skönt att du fått pengar nu yrvädret. alltid välkommet =)

    Princess, vart var det du hade lagt in alla dina bilder från bröllopet?
    Jag testade kodak, men de blev så pyttesmå.

    ni kan kolla på www.kodakgallery.eu.com/I.jsp&x=0&y=-ra8df8

  • Vårbrud -06

    Ja jag hade på den hela dagen och kvällen. Kände mig både kvinnlig och vacker i den.

  • Vårbrud -06

    pirrar det yrvädret när du tänker på det? hihihi

  • Vårbrud -06

    härligt princess! Vill också resa runt i USA. Hoppas att du njuter trots lite regn

    Minik
    Tack! Finns fler bilder på jessicaodavid.sytes.net nu också. grejade med hemsidan i helgen

    Yrvädret
    Låter som om du har massor av nerver. Skönt att vakna upp och inse att det är en dröm.

  • Vårbrud -06

    Snart kommer du kunna njuta av frukten av ert bröllop... massor av styrkekramar till dig yrvädret!

  • Vårbrud -06

    välkommen tillbaka hem princess. Hur har du haft det?

  • Vårbrud -06

    Hej

    Jag tycker inte det känns ett dugg annorlunda. Får verkligen anstränga mig för att få in i min hjärna att jag är fru nu. Det känns så mycket mer spännande att få gifta sig än vad det verkligen är tyckte jag. Det ÄR en stor sak och det är helt underbart den dagen, men nu är det som vanligt. Fast jag tycker nog att vi blivit lite nykära igen och lite roligare. Vet ni vad förresten.... vi skall ha bäbis i januari!! Mina bröllopsnerver som gjorde så att jag inte kunde äta var en bäbis! Fick reda på det två dagar efter bröllopet då jag tyckte det var konstigt att jag fortfarande mådde illa trots att allt var över. Så kan det gå. Fort gick det iallafall =)

  • Vårbrud -06

    tack för alla grattis meddelandena. Det känns väldigt roligt att vänta en liten bebis, men mestadels känns det väldigt jobbigt för jag mår verkligen så illa så illa...
    nu är jag i vecka 11 så jag hoppas inte att det är så många veckor kvar av kräk och illamående.sedan blir det nog roligare, när man kan njuta lite mer. Nu får jag många tankar om att jag ångrar vårt beslut att skaffa barn... bara jag skulle må bra igen skulle jag göra vad som helst.
    fast det är bara att kämpa på för det är ju värt allt slit i januari.

    yrvädret
    nu börjar det verkligen närma sig. kan tänka mig att det börjar kännas lite i magen nu.

  • Vårbrud -06

    Hej på er

    Nu är det en till som är gift! Bara några kvar... håller med om att det är en märklig känsla. Vi är snart gifta fruar allihop.

    Skall bli så roligt att höra hennes berättelse och se kort. Nu har de nog öppnat alla paket och hunnit fatta att de har gift sig.

    Själv, orkar jag inte ta tag i något runt bröllopet. Inte ens beställa kort. Är så urled på att se mig, illamåendet suger musten ur mig.

    Yrvädret GRATTIS!!!!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #4