Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

lumene

Puffar!

Är pank just nu och min dermalogicarengöring är snart slut så jag skulle gärna höra med om Lumenes produkter.. Gärna för blandhy.

• pickolina

Var å kikade på Lumene förra veckan... Rengöringen och ansiktsvattnet var ju billiga men krämen var ju knappast billig! Då är det ju ingen vits liksom....

Nu är jag inne på en annan bana istället! :D Tack för svar å tips dock, det uppskattas alltid!

• pickolina

Modestie

När jag kollade härom dagen så låg krämerna på typ 225-250:- och då kan jag lika gärna köpa vilket märke som helst känns det som... Jag kollade ju på Lumene för att jag är pank för tillfället.. :(

Jag är helt och hållet inne på biologisk hudvård. Jag har läst supermycket de senaste dagarna om de olika märkena som finns, allt från svindyra till billiga... Jag har även läst mycket om de olika ingridienserna och vad de är bra till/för osv... Otroligt intressant och jag är (numera) övertygad om att dessa ingridienser är bättre än alla kemiska ämnen som finns.

Med det sagt så genomför jag just nu ett litet expriment. Ett lite vågat sådant kan tyckas... Jag använder ingenting annat till mitt ansikte än vatten och olja. Tar bort smink med olja, smörjer med olja osv osv... Smörjer även tex benen med olja.
    Nu har det bara gått några dagar så jag vet ju inte hur det blir efter ett mera långvarigt användande.. Kan ju sluta i katastrof. Just nu har jag dock finare och bättre hy än jag haft på länge, om någonsin tom faktiskt... :D

• pickolina

Appropå det.. Mandelolja är vanligt har jag sett. Är man nötallergiker måste man verkligen se upp. Måste vara ett helvete...

Modestie

Ja jag blev jätte förvånad när jag såg priset på krämerna med tanke på vad rengöringen osv kostar.. Det vanliga är ju att en produkt oftast indikerar vilken prisnivå resten av serien ligger på. 165:- som du skrev är ju ganska bra i alla fall... Vet inte vad det var för krämer jag såg som kostade över 200-strecket.. Blev väldigt överraskad i alla fall...

Ja man får väl se hur resultatet av oljan blir efter en lite längre period.. Himla roligt att testa dock och väldigt kul att hyn blivit så fin som den faktiskt blivit sedan jag började. Jag använder rapsolja, det var vad jag hade hemma och den har bra egenskaper så jag tänkte "why not?".. :D Tänkte att jag ska köpa jojobaolja sedan... Å säkert en massa annat eftersom jag vill ha ALLT... Jag älskar saker!!!!!!! :D

• pickolina

Modestie

Nyfiken..vad använder du själv för produkter för hudvård????

• pickolina

Annaa24

Ja jag har läst mycket om olika oljor och då även om just jojobaoljan och jag håller med dig, tycker den låter helt underbar och bra till sååå mycket!.. :D Så den blir ett måste på inköpslistan! *skratt*

• pickolina

Modestie

Jag har ju inte det.. Jag sitter med precis samma problem själv. :( Jag använde dermalogicas ultra calming cleanser + skin doctors dermabrite hela vintern och det fungerade ganska bra men så kom värmen och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... :(
    Nu när jag använt oljan så har dock det torra försvunnit, jag har inte alls blivit så där oljig under dagen, porerna är finare + att jag fått en jämnare ton, nästan allt det röda (på hakan tex) är borta osv.... Men om detta kommer fungera i långa loppet är väl lite tveksamt. Vet inte alls vad jag ska ta mig till, vilka produkter jag ska testa osv, känner precis som du gör... Jag vill ha något som fungerar, känner mig uppgiven, det finns FÖR mycket att välja på och man vet varken ut eller in och ingenting har hittills varit riktigt bra... :(

• pickolina

Hittar du något så får du GÄRNA hojta till! ;)

• pickolina

Jag har så sjukt mycket smink hemma... Haha... Samlat på mig eftersom jag alltid varit nyfiken på nya produkter... :D

Jodå, olja löser upp allt smink... :) Även vattenfast mascara. De oljor man köper för just sminkborttagning är ju även vattenlösliga, så man kan skölja av sig efteråt. Vanlig olja är ju inte vattenlöslig, så då får man antingen ha en vanlig rengöring efteråt eller torka bort överflödet med en handduk. Båda fungerar... :) Även om man har foundation + puder och heeela kittet.... :D

• pickolina

Appropå sommarsmink... Jag tänkte samma tanke för ett tag sedan och införskaffade Laura Mercier´s Tinted Moisturizer... Hmm, ångrade mig! Jag hade inga pengar men tänkte att det var den värd ändå, den skulle ju vara såååå bra. Inte ett dugg. Blev jätte oljig och blank av den... :(

• pickolina

Ja det var ju så urbota korkat av mig att köpa den utan att be om prov först... Sååå typiskt mig. Jag får en sådan kick av att shoppa så jag kan köpa vad som helst om jag får bra service, jag blir alldeles exalterad... *skratt* Jag tom slutade att gå in i affärer ett tag pga mitt shoppande.

Försöker lära mig och har blivit MYCKET bättre men gör fortf dumma misstag då och då... Grrr....

Bli inte lurad av att det bara ser ut som att man geggar runt sminket med oljan... ;) Det försvinner när man torkar av sig! :D

• pickolina

Precis efter jag köpt den, LM TM alltså...så kom de ut med en oljefri... Den kan ju vara värd att be om prov på!...

• pickolina

Jag fick oxå utslag av Lancome och av en massa andra märken... Jag testade Biotherm´s sensitive serie och jag tyckte om den till en början men sedan blev huden fetare och fetare, porerna större och större och jag fick oren hy, vilket jag aldrig haft problem med... Porerna var som stora kratrar till slut... Så då började sökandet efter produkter igen. :(

• pickolina

Men jag har aldrig haft så dålig hy som jag fick av Biotherm. :(

Jag älskar deras foundation dock...och även andra produkter...

Svar på tråden lumene