• Verona

Han prioriterar inte mig

Jag är så himla ledsen på min pojkvän, ännu en gång har han struntat i mig och prioriterat sina kompisar. Varje gång han mås
    ste välja så käns det som att han väjer dom. Mår så himla dåligt av det, jag blir så ledsen. Jag ärlskar honom mest av allt men jag orkar inte leva i sorg. Han tar mig alltid förgivet. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Han prioriterar inte mig
  • pärlor

Jag blir lycklig när jag läser era åldrar, har varit där du är! Tror att det kommer lösa sig för er! Och mitt råd är att du faktiskt tänker lite mer på dig själv. Jag är idag 30 och vi ska först nu gifta oss. Jag levde för honom, glömde mig själv ett tag, men skaffade mig hobbies gick ut på promenader, vi fick gemensamma grejor att göra, festade ihop och utan varandra. Helt plötligt stod vi på samma trappsteg i livet och fick en bebis, nu lever vi båda två för barnet och varandra, och bröllopet är snart!
    Men ta hand om dig själv det blir du lyckligare av!

• tattar-Emma

Det låter som du inte har kompisar på samma sätt som han, kanske ska du skaffa? Ett förhållande jag hade i din ålder sprack för att han hade fler kompisar än jag (mina hade flyttat). Då tyckte jag att han prioriterade dem, men i efterhand kan jag se att min uppfattning berodde på att jag inte hade så många andra än honom att umgås med. Han hade många järn i elden och jag satt och väntade på att han skulle ha tid med mig. Det funkar inte, båda måste ha egna liv.

• LindyLou

tattar-Emma:
    Ville bara skriva att jag tycker att du ofta skriver "mitt-i-prick" :)

• Verona

Jag har kompisar men ok, kanske inte lika många som han eftersom han kommer från staden vi bor i just, han är uppväxt och född här, det är däremot inte jag, jag har bott har i 5-6år.

• Liljekonvall

Gilla läget, man kan inte ändra på en annan person. Om han är en "kompis-före-allt-kille" så är han det. Du kan klart vädra din åsikt, försöka få honom att förstå hur det känns för dig, men troligen kommer inte så mycket hända.

Men lycka till, kanske inser han hur det känns för dig och lugnar ner sig lite..

• Verona

Liljekonvall

Så vad då, skulle du tycka att det var ok om din pojkvän/sambo/man skulle ta dig i andra hand? Nej tack, jag är för bra för att komma i andra hand.

• Liljekonvall

Verona - absolut inte, jag hade lämnat honom. Om man inte får ut det som man behöver i en relation tycker jag att den bara är skadlig.

Men jag kan int esäga till dig: "Lämna honom" för det är sjukt fel, därför tycker jag att du får kanske vänja dig med tanken om du ska fortsätta vara ihop med honom.

• Verona

Liljekonvall
    Ok, då förstår jag dig.=)Sorry

• Liljekonvall

Ingen fara Verona! :)
    Ibland är det lätt att tolka inlägg fel.

Har du bestämt hur du ska göra? Har du pratat med honom?

Kärleken är inte lätt..

• Ellte

Isch det låter inte skoj. Hur ser han på det? Jag vet att min man ibland kan tycka att jag prioriterar annat framför honom...medan jag själv tycker att jag lagt om mitt liv TOTALT för hans skull... Jag menar jag umgås inte med andra eller har andra saker uppbokat VARJE dag längre utan kanske bara 2-3kvällar i veckan och en helg i månaden... Har ni pratat om hur ni båda ser på saken? På vilket sätt menar du att han prioriterar dem framför dig?

• Verona

Liljekonvall

Vi har pratat om det och vi redde ut det, så nu är det bra. Vi ska båda jobba på det så det blir bättre, han ska förbättra sig och samtidigt ska jag förbättra mig så jag hoppas det slutar bra!=)

• Svemerikanskt bröllop

Om ni alltid talar om för den andra vad ni har för planer så kanske det löser sig. Jag och min sambo har haft det problemet. Men så insåg jag att på måndag ska jag träna och sedan träffa henne, på tisdag ska jag jobba över, på onsdag ska jag gå på bio med den o.s.v. När jag började tala om i förväg allt som jag skulle göra så hörde jag själv hur det lät. Vill an ha ett förhållande måste man inse att det tar lite tid. Om man inte vill ge tid för sin partner varför har man då en partner, då vill man ju vara singel.
    Föreställ dig hur det skulle vara att ha barn med den här killen. Tror du att du skulle bli "hemma-mamma" medan han är pappa när det passar? Tror du han skulle mogna och ändra på sig?
    Jag tycker det är värt att diskutera med sin partner om vad man vill, hur man upplever saker och hur man ser på framtiden. Då kanske det löser sig av sig själv.

• Svemerikanskt bröllop

Jag var visst sent på det. Skönt att det löste sig.

• Verona

Svemerikanskt bröllop

Ingen fara, tack för ditt svar!=)

• Liljekonvall

Verona - verkar som att du hittat en riktigt bra kille! :)

Lycka till!!!!

Svar på tråden Han prioriterar inte mig