• Verona

Han prioriterar inte mig

Jag är så himla ledsen på min pojkvän, ännu en gång har han struntat i mig och prioriterat sina kompisar. Varje gång han mås
    ste välja så käns det som att han väjer dom. Mår så himla dåligt av det, jag blir så ledsen. Jag ärlskar honom mest av allt men jag orkar inte leva i sorg. Han tar mig alltid förgivet. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Han prioriterar inte mig
  • JosseN

Försök prata med honom. Det gjorde jag med min blivande man då jag kände samma sak. Man blir ju så ledsen varje gång det händer, förstår hur du mår. Kram!
    Prata med honom om det. Hoppas det går bra.

• pärlor

Det är viktigt att ha en rak kommunikation. Be honom tänka sig in i din situation. Och du ska ju också tänka dig in i hans, såklart.

• Verona

Jag säger till honom att det käns som att jag alltid tas i andra hand, men han säger att det inte är så.

• pärlor

Då förstår han inte! Kanske är ni på olika ställen i erat förhållande?

• Verona

Han är tydligen i det stadiet att hans kompisar är viktigast även fast vi planerat ett liv tillsammans.

• Lucia05

Hoppas att du träffar kompisar så att du kan prioritera dem framför honom ibland, Verona.
    ;)

• Verona

Jag har kompisar lr vad man ska kalla dom men dom är alltid upptagna med sina pojkvänner.

• E-tuna

Du måste nog få HONOM att förklara anledningen till att han gång på gång föredrar sina vänner!!!
    Så länge DU förklarar hur DU känner och vad DU undrar o vad DU tycker kan han lätt avfärda det som "tjat" vilket är lika med "behöver inte lyssna" eller "orkar inte lyssna"...

Du måste fråga dom frågor som gör att HAN tvingas svara!
    Tänk noga ut vad du exakt måste fråga för att få exakt svaren som du vill ha...

• pärlor

Vilken ålder har ni?
    Kanske är livet fortfarande fest?
    Börja prioretera dig själv mera!
    Han kommer såsmåningom ifatt tror jag!
    Tjejer är oftast redo för familj och bröllop tidigare än killar.

• Verona

Han är 21 och jag är 20. Visst vi är unga, men...

Svar på tråden Han prioriterar inte mig