• Snifflan

    Linköpingsbrudar (ogifta)

    Jag bor i Linköping men kommer att gifta mig i Ö-vik. Jag kommer därifrån från början. Alla praktiska saker som kläder, ringar och så har vi dock fixat här i Linköping. Ö-vik får stå för mat, frisör, festlokal, kyrka och sånt. 24/6 smäller det för oss.

  • Snifflan

    Jag har bra erfarenhet av bröllopshuset. Än så länge i alla fall. Ska prova min klänning på fredag och sedan ska de sy till den lite så jag kan komma med en utförligare bedömning om jag är nöjd när allt är klart. :)

  • Snifflan

    Ancher:

    Jag skulle gärna vilja! Jag trodde att jag vara borta ikväll, men nu blir det inte av så jag dyker jättegärna upp! Är det 19 som gäller? Vid Sol & ris? Jag har hängt med lite dåligt i tråden. Har ni bokat bord och finns det plats i såfall?

  • Snifflan

    Jag har inga nummer, men jag kilar ner till Filbyterstatyn och ser om jag ser några som ser ut att sakna mig. :)

    Lite stressad nu. :)

  • Snifflan

    Skulle vara kul att komma och rapportera från vårt bröllop, men tyvärr kommer jag inte tillbaka till Linköping förrän i juli och sen smiter vi iväg på bröllopsresa första halvan av augusti. Jag får rapportera här istället!

  • Snifflan

    Idag har vi äntligen fått ordning på våra festprogram. Jag fattar inte hur man kan korrekturläsa 100 gånger och sedan hitta man ändå fel när man skriver ut... Suck.

    Nu kommer jag säkert att hitta fler fel när jag har häftat ihop allt, men då tror jag att jag skiter i det. Hoppas bara att ingen gäst blir sjuk ellet nåt nu.

  • Snifflan

    Möhippad!

    De stormade lägenheten igår eftermiddag, band för mina ögon och tog med mig på biltur. Grillning i parken vid Konsert och Kongress, laserdome, bubbelpool, middag och sedan drog vi iväg till killarnas svensexa där de precis hade klätt på min blivande sina gamla syntarkläder (helsvart och stridssele) och ställt honom på scen där han fick köra en massa gamla låtar som han inte sjungit på 15 år (han hade band med en kompis på gymnasiet). Superkul hade vi!

  • Snifflan

    tina14jan:

    Tackar! (Fast jag kommer nog inte att kunna hålla mig borta härifrån ;)

  • Snifflan

    tina14jan:

    Ja, nu börjar det verkligen närma sig. Igår var jag och träffade min frisör här i Ö-vik och idag fick jag en bonusminihippa med middag och lite pyssel med min svägerska, kusin och moster, de som bodde för långt bort för att vara med på min riktiga möhippa i Linköping.

    Hoppas att allt är bra hos er där nere! Här går jag mest och oroar mig över vädret just nu. Prognosen säger skurar på lördag. :(

  • Snifflan

    Om ett dygn är det dags! Pirripirr... Jag hoppas att jag inte har glömt att fixa någonting livsnödvändigt. Allt annat som jag säkert har glömt får vi klara oss utan för nu är det snart dags...

    :)

  • Snifflan

    Ja, hörre ni! Nu är man fru!

    Allt gick bra förutom att pappa lyckades backa över min bukett på morgonen (jo, det är sant) och fick ringa floristen som kom in och gjorde en ny. Stackar pappa höll nog på att dö när han insåg vad som hade hänt (han hade ställt en kartong med buketten i bakom bilen och sedan blivit avbruten innan han hann lasta in den). Det ordnade sig i alla fall och jag fick en ny fin bukett i tid.

    Festen var väldigt lyckad, men tiden gick alldeles för fort. Jag önskar att jag hade haft mer tid till att mingla och prata med alla gäster.

    Dagen efter hade vi en liten brunch hemma hos mina föräldrar med presentöppning och vi fick chans att umgår med de gäster som var kvar i stan under lite mer avslappnade former. Kan rekommenderas!

    Hoppas att allt är bra med alla och att er planering går bra!

    /Fru Norrby

  • Snifflan

    Hej alla! Jag är gärna med på en träff om det är från 20:e aaugusti och framåt. Då kommer jag tillbaka fran bröllopsresan.

    Jag längtar massor till att komma iväg nu. Jag har lite panik på att vara i Ö-vik när Mattias är i Linköping.

    Här är förresten länk till en kortare version av artikeln i ÖA. Snacka om att de hade nyhetstorka. I papperstidningen fick vi en hel sida, allt för att pappa hade råkat avslöja för prästen att jag var i tidningen när jag döptes...

    allehanda.se/lokalt/9977

  • Snifflan

    Nasse7:

    Jag köpte min BH till bröllopet på Ewa Korsetten på Trädgårdstorget. Jag har alltid tänkt mig den affären som en "tantaffär", men de hade faktiskt jättefina saker och var väldigt kunniga och hjälpsamma. Det första hon gjorde när jag frågade om hjälp var att dra fram ett måttband och mäta mig.

    Mycket mer service än på H&M, Lindex etc och BH:n kostade bara 250:-. Ett fynd!

Svar på tråden Linköpingsbrudar (ogifta)