• alpha

Svullen mage - tre veckor kvar! Vad göra?!?!

Ja... som rubriken säger... min mage är jättesvullen och uppblåst, brukar inte vara det. Har precis slutat med hormonspiral och börjat med kopparspiral, kan det spela roll?! Tjejer, har ni något bra tips för att få ner en svullen mage?! Jag hade tänkt ha "slimmande" strumpbyxor under brudklänningen, men det räknade jag med när jag hade min "normala" mage, inte denna boll! Vad göra?!

• Svar på tråden Svullen mage - tre veckor kvar! Vad göra?!?!
  • 26maj2007

tyvärr tar det 3 veckor för dida att verka riktigt.

har själv provat dem och tyckte så där om dem.

• melie

Jag tyckte mig märka effekt av dida redan efter en veckas användning. Kombinerade dock med selica-gel..

• lejlej

sa inte nån här att man kunde tugga/äta en nypa kummin innan eller var det efter varje måltid?

Någon som minns närmare?

• alpha

junibrud2006

Snällt! Adress: madeleinealpha@hotmail.com

2007
    Ok... så det kan bero på spiralen... då lär ju inte saker som är bra för magen hjälpa kanske, utan snarare vätskedrivande...

Lioness *förlovad*
    Ska kolla!

melie
    Tack för tipset, ska gå till en hälsokostaffär. Tänkte det var bra att läsa I Form först, men har ju inte lyckats där... :)

Tack alla för alla tips! :)

• alpha

Kummin?! Ja, det känner jag också igen... Någon som vet?

• 26maj2007

kan ju vara så att Dida inte hälpte på mig eftersom att det är sprutan som gjort att min kropp har blivit så här.

• ~höstbrud~

Här kommer ett litet tips: Skippa mjölkprodukter och vitt bröd... kan funka!

• alpha

Som Linslus sa, men tack ändå. :)

• LindyLou

Dimetikon från Apoteket! (Finns även under namnet Minifom) Bäst effekt får man efter tre dagar; jag brukar ta en rejäl dos till att börja med (medlet ger inga biverkningar).

• alpha

LindyLou
    Vad är det för? Bättre matsmältning, överflödigt vatten?!

• LindyLou

Här är kumminlänken:
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m1401054.html

...eller snarare en tråd med länkar till de två tidigare trådarna om svullna magar och kumminfrön.

Jag testade kumminfrön men uäck vad äckligt och ingen effekt. Dimetikon är det bästa jag testat! Absolut!

• alpha

LindyLou
    Men du vet inte vad det gör...?

• LindyLou

Haha, hann inte se ditt inlägg däremellan :)

Här är en länk direkt in på fass.se:
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2 ...och såhär verkar det:
    Hur verkar Dimetikon AstraZeneca?
    Vid ökad gasansamling i mag-tarmkanalen bryter Dimetikon AstraZeneca ner skum och bubblor, som till största delen orsakas av nedsvald luft.

Dimetikon AstraZeneca verkar lokalt i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.

Full effekt av Dimetikon AstraZeneca fås först efter ett par dygns behandling.

• alpha

Toppen, tack! :D Man vill ju veta vad man stoppar i sig ;)

• LindyLou

Bra! :) Om du kollar länken så ser du att det i fass inte finns några upptagna biverkningar för medlet heller - känns verkligen helt ofarligt att stoppa i sig :D

www.apoteket.se/rd/d/4929

• alpha

LindyLou

Tack!! :) Ska kolla på Apoteket idag.

• LindyLou

Så lite så :D
    Hoppas du blir lika hjälpt av dem som jag blivit!

• Ellieli

Brukar köra med provivashots och det funkar ialla fall på mig, så det kan ju vara värt ett försök.

• Jenniemaria

Sluta med mjölkprodukter helt och se om det blir bättre.

Svar på tråden Svullen mage - tre veckor kvar! Vad göra?!?!