• Bruden 2006

Gott mousserande vin?

HAr ni tips på ett gott mousserande vin, inte så dyrt, att ha som fördrink???

• Svar på tråden Gott mousserande vin?
  • Lyckligt gift!

Jacobs Creek sparkling e otroligt gott! Det ska vi bjuda våra gäster på som fördrink. Finns på bolaget.

• Rystall

Scriptina: Nej det finns inte på systembolaget.

• Jenny brud

Marques do Monistrol Rosévarianten är god, lättdrucken och mycket prisvärd (60-någonting kr). Ett dyrare, men mycket gott alternativ, är Rotari - det är definitivt så nära champagna man kan komma under hundralappen (kostar 98 kr). Carrington är ett annat bra budgetalternativ.

• Scriptina

Rystall

Ok! Under Valborgshelgen ska vi testa följande bubbel:

Chapel Hill
    Jacobs Creek

Nån fler vi bör testa?

• Lilltrolle

Marques de Monistrol brut skall vi ha till brudskålen - mycket prisvärt bubbel

• Scriptina

Just, den ska jag också lägga till på listan. Tack!!

Chapel Hill
    Jacobs Creek
    Marques de Monistrol brut

• JuniBruttan

Nej det stämmer att Jacobs Creek Sparkling Rose inte finns på systemet. Jag bor i Norge och här finns det på vinmonopolet. :)

• Rystall

Freixenet Carta Nevada tycker jag definitivt att du skall lägga till på listan.

• Swing

Marques di Monistrol sparkling rosé 69 kr är mycket gott och vi dricker det ganska ofta. Festligt och vacker färg.
    Har man råd är Dopff Brut 99 kr otroligt gott, mycket likt äkta champagne och alldeles för lättdrucket...

• Chessie

Jag älskar denna tråd.

Puffar!

• Rystall

Nästan all Champagne och mousserande vin är gott. Framför allt när man inte kan dricka det och förstås när den är "Kall, torr och gratis"

Jag älskar Madame Lily Bollingers kloka ord om Champagne:
    "Jag dricker Champagne när jag är lycklig och när jag är olycklig och ibland när jag är ensam.
    Jag sitter och läppjar litet när jag är mätt och jag dricker det när jag är hungrig. När jag har sällskap anser jag det obligatoriskt. Annars rör jag det inte - om jag inte är törstig, förstås."

Önskar bara jag hade råd till det

• GithKat

Håller oxå på Freixenet, lagom torrt och inte surt. I en vettig prisklass.

• Scriptina

Annaogift- Asti martini tycker jag är så sött. Jag vill hellre ha något friskt och gott en förhoppningsvis varm solig dag

Smaken är ju olika och förhoppningsvis kan andra hitta nya favoriter och få tips via tråden

• _koko_

Prosecco! Jag har visserligen inte provat den nya med orange etikett ännu, men den "gamla" med gul etikett är jättegod (74kr)!!

• Scriptina

Lycklig?
    Jaaaaa! Den är ju så god!

Det här blir ett svårt val. Så himla fånigt egentligen. Gästerna kommer ju inte att bry sig om vad de får att dricka. Det är ju bubbligt och festligt vad vi än väljer

• Scriptina

I helgen blindtestade vi Marques de monistrol, Chapel hill, Törley och Jacobs creek

Alla var överrens om att Törley var det godaste, både doft och dmakmässigt. Rätt coolt för den varju billigast!! 50 pix

Vill i och för sig prova Marques de monistrol rosé också..Hrmm..

Kanske måste inhandla en flaska innan vi bestämmer oss

• Bruden 2006

Nu slipper jag fundera på vilket vi ska köpa, svärmor har köpt en rosa champagne till oss - ska bli intressant att testa!

• E-tuna

Bruden 2006

Om det är Lanson Rosé svärmor köpt så är den jättegod!!!

• JeckaH

Törley på systemet, kostar bara 50kr/flaskan. Jättegod, tycker jag.

Svar på tråden Gott mousserande vin?