• Bruden 2006

Gott mousserande vin?

HAr ni tips på ett gott mousserande vin, inte så dyrt, att ha som fördrink???

• Svar på tråden Gott mousserande vin?
  • Bruden 2006

Tack för alla tips! Ska nog testa några småflaskor, kan ju bli lite vardagslyx så här i planeringsstressen!

• rerre

Asti Martini eller Asti Cinzano ca 70 kr flaskan har jag för mig. Martinin är lite sötare än Cinzanon

• Lucia05

Asti Cinzano. 69 kronor/flaskan.
    Muuuuuums :p

• Blivande Fru Johansson

Asti Cincano är hur gott som helst!!!

• TingelingAnna

Håller med föregående talare, Asti Cinzano är super.

• Lucia05

Okej tjejer, då korkar vi väl upp en flaska. :D

• Scriptina

Asti Cinzano påminner mig om studenten Jag provade den igen för ett tag sen och tyckte den var på tok för söt.

Är nyfiken på Chapel hill och Jacobs Creek. Kanske blir det en bubbelprovning till Valborg?

• Rystall

Jag röstar för Chapel Hill. Den brukar få full pott i tester och anses likna äkta Champagne väldigt mycket.

En annan favvis är Freixenet Carta Nevada nr 7743 60:-. (vit frostad flaska) Den är inte så torr och passar fint en varm sommardag.

Jösses vad sugen på Champagne jag blev!!! Men det får allt vänta till babyn är ute, om ca 14 dagar. Då skall det korkas Bollinger

• JuniBruttan

Vi funderar på Jacobs Creek Sparkling Rose. Alltså är det en mousserande rosevin. Fick provsmaka den på en bröllopsmässa och den var jätte god. De har den på bordershoppen i tyskland får 55 dkr.

• Scriptina

Jacobs Creek Sparkling Rose finns väl inte på systembolaget va?

Svar på tråden Gott mousserande vin?