• september bride

Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området? del 2

Ja nu va det ett tag sedan vi skrev här på men jag kan alltid hitta på något...
    I går va vi och bokade våran härliga smekmånad,resan blir till Thailand i 3 veckor ska bli sååå skönt!!!
    Min m2b:s kläder är bokade,min tiara är inhandlad och skor....
    Men min klänning får vänta en liten stund till,håller ju på att gå ner i vikt och nu har jag lyckats gå ner 23 kg är sååå nöjd över mig själv!!!

Hoppas det går bra för er andra!!!!

• Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området? del 2
  • september bride

Jo vi måste fixa
    ring
    tårta
    skor till min m2b
    klänning till mig
    buketten
    mm,så det finns att göra......

• J+S

Här går det ganska trögt just nu tycker jag.
    Ringen är beställd, klänningen händer det inte så jättemycke med pga studentbal och så. Jag behöver fixa, skor, underkläder, smycken och sen ska jag helst komma på vilken frisyr jag vill ha, det mesta rör sig i huvet tycker jag.
    Ha det

• Henrics tjej

J+S, vet du på ett ungefär hur lång tid det tar att få ringen efter att man beställt? Antar att det är lite olika, men jag har inte beställt än och vet knappt vart jag ska vända mig. Juvelerarna och guldsmederna här i Göteborg verkar så förbålt dyra... Hoppas allt går bra för övrigt! (Hittade du nåt pannsmycke förresten?)

• J+S

Henrics tjej!!
    Vi har beställt ringen av denna omdiskuterade Guldsmedjan i Jönköping. Man får 20% på alla förlovnings och vigselringar. Vad jag fatta det som så har de semester hela juli och man bör nog beställa så snart som möjligt, tror jag. Dom gör ringen precis enligt dina önskemål och samma ring skulle bli 1300 kr dyrare i en Smyckabutik, jag har bara hört bra om dom.
    Jag har inte hittat nåt pannsmycke , inte ens i Stockholm men jag har fått ett tips som jag ska kolla upp. Du då, hittat nåt??
    Ha det

• Henrics tjej

J+S, det låter ju jättebra! Tänkte åka ut till ett lite mindre ställe idag som sägs vara bra och kolla vad de kan erbjuda där i fråga om ringar. Bra service är viktigt och det tycker jag inte att de största i stan kunde erbjuda.

Pannsmycke ja, det är ju också en historia för sig... Har hittat en fransk site som har fina men ruskigt dyra sagan-om-ringen-kopior. Jag funderar på att köpa där, men samtidigt är det lite "grisen i säcken" eftersom deras smycken inte tillverkas måttbeställda och jag är lite rädd att jag slänger flera tusen på något som inte går att använda. Vad var det för tips du hade fått?

• september bride

Nu har jag beställt min klänning..... Det blev en Nixa modell 382 och guuud va fin jag blev i den...Har ju lyckats komma i en 42:a från att ha varit en 50....Och ni anar inte hur lycklig jag var när hon sa att det va stl 42 jag hade på mig....
    Måste ta tag i våra ringar vi med snart..
    Ha de`

• bellaG:s

henrics tjej + J+S

kolla in svart bruds hemsida, hon har mycket sajt-länkar om pannsmycken m.m

www.svartbrud.se

• Henrics tjej

bellaG:s - tack, jag har kikat lite där, men ännu inte hittat riktigt det jag letat efter ... Får väl leta lite till, annars får det bli nåt annat.

• J+S

Henrics tjej!!
    Min kompis nämnde en butik i Jönköping som tydligen har det mesta och hade hon inte det så kunde hon beställa saker men jag är inte säker på om hon har pannsmycken. Värt o kolla iaf. Hoppas jag kan åka dit snart, så ska jag låta dig veta om det var nåt att ha.
    Hoppas det går bra för alla!!
    Ha de

• Henrics tjej

J+S, gör gärna det! Hoppas för övrigt oxå att planeringen går som den ska för allihop i tråden! Själv har jag äntligen bokat en tid med guldsmeden, ska bli jättespännande! Och imorgon ska jag lämna in vårt monogram för tillverkning av sigill till vigselprogrammen - det går sakta men säkert och en sak i taget ...

• Henrics tjej

Hörrni tjejer, nu säger jag som killen i OLW-reklamen: "Var e brudarna??"

Vart tog ni vägen? Har ni som jag grävt ner er i bröllopsplanerandet? Hoppas iallafall att det går bra och att läget är under kontroll för er. Själv känner jag mig konstant jättehispig... Några lugnande rader skulle verkligen behövas.

• J+S

Hej Henrics tjej!
    Jo här har det varit torka...
    men det är väl som du säger, planera, planera, planera. Kan dock inte lugna dig eftersom jag själv snart skriver in mig på psyket, nä skämt o sido. Det ena avlöser det andra tycker jag. Undra va man ska göra sen när det här är över???!!!
    Har i allafall äntligen varit i denna affär som jag nämt men det var inget o ha tyvärr, så jag har gett upp tanken på pannsmycke. Har du lyckats???
    Hoppas allt är bra med alla.

• Henrics tjej

J+S, hallå där. Börjar oxå fundera på att skippa det där pannsmycket. Har å andra sidan inget bra alternativ än, men det ger sig nog. Är smällförkyld just nu, vilket är synd för vi var och provsmakade menyn idag! Gott även om man inte kände så mycket smak...! Har oxå passat på att prata tårta med Thimons och diskutera frisyrupplägg med Stadskällaren. Det ska visst vara en brud till där, kanske är det någon som hängt här??
    I övrigt är det väl som du säger, man får ta en sak i taget - alla checklistor blir man snarare mer stressad av tycker jag. Men nu börjar det dra ihop sig och det är kul! Lycka till med slutfasen!

Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området? del 2