• Eruraina

April 2007

Några fler som skall gifta sig april 2007?

• Svar på tråden April 2007
  • LNS

Till basketnetta:
    Vi har kommit en bra bit men det känns bra. vi gör våra gena inbjudningskort o det tar ett tag...visst e ja sugen på att ta på mig ringen men den e på bankning...så det tar ett tag innan den kommer hem....o så antar ja att min fästman gömmer den på ett bra ställe...hur långt har du kommit???

• basketnettan

LNS:
    Vi har bokat kyrka, festlokal, bestämt tärna och bestman och igår bokade jag hotell för bröllopsnatten.

Har börjat fundera på hur inbjudingskorten ska se ut. Jag är inte så pysslig av mig men ska göra ett försök. Eftersom det är ett vinterbröllop så ska det var lite vinterinspirerat. Dessutom vill jag ha nått annorlunda. Tänkte faktiskt så här: skriva på ett ljusblått papper och längst ut runtom det ska det vara päls! Vad tror ni om det? Eller är det jättekonstigt?

Hur ska era inbjudningskort se ut?

• LNS

Basketnettan:

Vart ska ni bo på bröllopsnatten? Vi ska bo på Ystad Spa o konferans i deras svit...ska bli så mysigt!!!!
    Våra inbjudningskort går i rött, vitt och guld. Så det e lite pyssel...
    men dina låter ju hur fina som helst ju!!!!! Lite annorlunda så ja tycker att ni ska köra på det!!!!!
    Kram

• Sofe

Hej! Vi ska också gifta oss den 28 april! Tycker dock det är svårt att planera, än så länge känns det väldigt långt kvar men man vill ändå sätta igång med det... När skickar ni ut inbjudningarna till exempel?

• Eruraina

Sofe :

Vi kommer att skicka ut våra i december

• Manna

Till: LNS och Eruraina och Sofe

Jag och min m2B gifter oss ocksa den 28:e april 2007! Fast i Smaland.

Klanningen ar bestalld, kyrka, lokal och hotellrum bokade, tarnor, bestman och toastmaster utsedd. Gastlistan ar i princip klar och farg pa tarnornas klanningar ar bestamt. Ska boka frisor och fixa kostym till m2b pa semestern. Min och tarnornas bukett + bordsdekorationer gor syrran som ar florist och en kompis ska gora inbjudningarna som skickas ut nan gang i borjan av december.

Vi har borjat skissa pa fest- och vigselprogram, aven bordsplacering och vi vet redan vilka ringar vi vill ha, ska bestalla de nan gang under hosten. Jag har pratat med en fotograf som vi troligtvis kommer att anvanda oss av.

Oj, vi har ju kommit ganska langt ser jag nu nar jag skriver ner allt. Skont!

• Eruraina

Manna :

välkommen hit!

det är skönt och ligga ute i god tid..kan vara skönt sen när det närmar sig..=)

• LNS

TilL Manna:

Ni verkar ju ha kommit en bra bit på väg, det tycker ja e kanon! jag ska börja titta på min klänning i början av hösten men ja vet hur den ska se ut typ...hihi. Jag längtar så väldigt mycket tills den stora dagen. Det e ju en tjej och en kille drömdag!

Lisa

• LNS

Till Sofi:

Välkomen hit! Vi kommer att sända ut våra inbjudningar i september, anledninen till att det blir tidigt är att vi har gäster som ska åka en bit och då känner vi att de e bättre att det har gott om tid på sig om de behöver boka resa.

• Sofe

Jo vi måste nog få ut våra snart, vi ska gifta oss i Australien så det blir ju en bit att åka för gästerna... Fast de flesta vet redan om datumet just på grund av detta. Vi håller just nu på med cateringen men det känns lite knivigt med avståndet, hehe.
    Hur går det för er med klänningen? Har ni börjat leta eller har ni redan hittat den?

• basketnettan

LNS: Vi gifter oss i Gällivare och där finns inga fina hotell med sviter så det bir ett vanligt hotelrum. Känns lite sådär men det får gå. Vi får väl ta igen bröllopsnatten nån annan gång

Sofe: Vad häftigt att gifta sig i Australien! Är din m2b däirfrån elelr vad har ni för kopplingar dit?
    Har varit där och det var verkligen ett land man blev förälskad i!

Vi skickar ut inbjudningarna i oktober.

• Sofe

Basketnettan:

Ja min karl är därifrån. Vi pratade länge om vart vi skulle ha brölloppet, hur man än gör är det ju folk som inte kan komma och man kan ju inte gärna mötas på mitten (Saudiarabien??) Vi kommer ha en fest i Sverige innan vi drar och så själva brölloppet i Sydney. Inte så många från min sida som kan komma men det känns rätt okej ändå. Mamma, pappa och bästa väninnan kommer i alla fall =)

Sen skadar det ju inte att det är ett underbart land och vi fått tag på en festlokal precis vid havet, hihi!

• LNS

Till Sofe!
    Underbart med australien!!!! Jag vet hur klänningen ska se ut men har inte köpt ännu men ja väntar med det tills i höst...lite tid e de ju kvar......
    kram

• LNS

Till Basketnetta:

Men huvudsaken är att ni e på hotellet ihop...sen spelar de ingen roll hur det ser ut...tycker ja!
    Kram

• basketnettan

Hej tjejer!

Lite nyfihen.. Var är ni från?
    Själv är jag från Göteborg och killen från Gällivare.

• LNS

Till baketnettan:

Jag e från Södertälje ursprungligen men flyttade till Malmö för kärlekens skull..

• LNS

Till alla!

Hur alla det nu i värmen???

Hur går planeringarna??

Lisa

• Eruraina

det är rba i värmen, lite svalare idag...skönt...=)

Planeringen ligger ganska lågt nu..skönt och njuta lite av semstern. Tar nya tag igen när jobbandet börjar igen..=)

Har fixat dukar och transporten från vigslen. =) Och maten verkar som vi betsämt oss för nu. blir vilt från ett ställe i närheten .=) Och så har vi bestämt låtarna till vigslen, skall bara godkännas av solisterna. =)

• LNS

meen då har ni ju kommut långt ju!!! ja de everkligen så att planerna läggs lite på is suhär på sommaren....hoppas att alla njuter av semestern!!!!!!

• Eruraina

Ja, näsat sommar kanske det regnar.. *haha* Och då är man ju gift så då kan man inte planera det ju. Då har man väl annat och fixa med...Hus eller bebis... om man har den turen.. *ler*

Svar på tråden April 2007