Augusti 2007 - ny tråd
Hej tjejer! Såg att vår gamla tråd är avstängd så startar en ny! Hoppas alla hittar hit!
Hej tjejer! Såg att vår gamla tråd är avstängd så startar en ny! Hoppas alla hittar hit!
Hej hejje !!!!
Här är också en Augusti-07 brud.
Vilket datum vet vi inte exakt än. Vi har talat om några datum, men inte bestämt än. Det datum som hade varit roligast går nämligen inte. det krockar med lite annat. (den 22a). så då bestämde vi oss för att vi är glada bara det blir augusti månad. så vi bestämmer datum sen när vi bokar med prästen.
Vi har om man jämför med er ovan inte hunnit så långt. Har pysslat ihop inbjudningarna (bara o trycka texten nu). gjort bordsplaceringskorten som består av fjärilar gjorda av fjädrar i olika färger. på fjärilens vinga står sedan namnet. fjärilarna kommer sitta på vinglaskanten.
har köpt servetter. gästbok. Har kollat ut ringar, kollat ut en klänning. kollat på inmarch (vill ha concerning hobbits om kantorn går med på det).
Har gjort en budget och olika förslag på gästlistor. Men sen har vi inte kommi så mycket längre. Men det känns hurlungt som helst. är ju över ett år kvar.
När jag sisst pratade med prästen tyckte hon också att vi var ute jättetidigt och tyckte vi skulle återkomma i januari. Men jag skall ändå prata med henne nu både i Juli och augusti då vi har dop för vår son. så passar nog på o ta lite om bröllopet då när vi ändå träffar henne.
är så underbart roligt att få planera. Älskar det. Önskar man kunde få jobba med det jämt.
Stefans fästmö-ja..jag kommer att ringa typ kl 7 på morronen den 1 september *vadå galen
* Blev lite nervös för jag vet att en kompis bokade redan i januari för nästa sommar...
Afrodite_Aug-07 -gämfört med mig så har du hunnit jättelångt! Jag håller bara på att svammla en massa men har inte fått nått gjort....
smartiz
ganska bra på o svamla jag med
Men för mig känns det viktigt att bli klart med mycket i god tid. I augusti börjar jag skolan igen. och med två barn, varav den yngsta skall skolas in till våren. så känns det som om jag har mer att göra än vad jag bär ibland. Att känna att jag är klar med bröllopet ger mig en lättnads känsla. Jag älskar att planera. Men vill gärna bli klar med dom stora bitarna så jag kan känna lugn och bara fila på detaljer sen.
Afrodite_Aug-07
Är nog smart det...känner att jag kommer att få panikmycket att göra i typ maj nästa år Fast allt redan är planerat och klart i huvudet ;-9
Vi slår till den 4 augusti. Har pratat med hembygdsförbundet som sköter den plats vi ska vigas på och för dem var det OK, bara vi inte röker där. Sen ringde jag stället där vi ska ha middagen i fredags o bokade. Känns bra så långt. Måste fråga där om vi kan ha vigseln hos dem om ifall att det åskar o spöregnar när vi ska ha ceremonin. Hur många gäster kommer ni andra att ha? Vi blir ca 26 vuxna och några barn.
hej på er!
Ska se om jag kan hänga på här, har skrivit nått inlägg då och då, men inte varit så aktiv. Skulle va kul att hänga på här
Vi gifter oss den 25/8-07 i Bolmsö kyrka som ligger utanför Ljungby. Kyrka, festlokal, fotograf, frisör och solist är bokat. Ska preliminärboka musik till festen snart också..Har börjat att titta lite mer på klänningar nu trots att det är långt kvar, himla kul men det finns för många...det blir nog inte lätt att bestämma sig :-
Annisen - välkommen! Vad mycket du har bokat, kul!
Afrodite, jag har inte heller gjort så mycket så du ligger bra till... Vi har bara bokat kyrka o lokal, sen har vi tänkt en del på kläder, ringar, mat, gästlista, inbjudningskort... Men inget är bestämt än. Ska börja "på riktigt" nu i sommar har vi tänkt.
Desperate: samma datum som vi! :D
Vi kommer ha ca 80 gäster, ska catera mat till en bygdegård. Vi vill bjuda så många, så då blir festen lite enklare för att hålla oss inom budgeten... :) Var o hur ska ni andra ha festen?
Hej. E de ingen här längre?
Hej alla!
Vi har bokat festen på något här utanför Kristianstad som heter Tomarps gårdshotell. Kika gärna på www.tomarp.gardshotell.com
Vi har pratat om att ha festen hemma istället för att spara pengar, men vi vill så gärna vara där! Usch, denna ekonmi!