Augusti 2007 - ny tråd
Hej tjejer! Såg att vår gamla tråd är avstängd så startar en ny! Hoppas alla hittar hit!
Hej tjejer! Såg att vår gamla tråd är avstängd så startar en ny! Hoppas alla hittar hit!
Vi gifter oss i Älvsåkers kyrka, söder om Göteborg, min gamla hemförsamling där mina föräldrar bor kvar. En jättemysig liten vitkalkad 1200-talskyrka med takmålningar... :) Vi bor i Göteborg. Antar att ni bor i Sthlm?
Hallå! Vi ska gifta oss 11 augusti 2007, på Åland. Vi har bokat kyrka, präst, lokal, kock och orkester, funderat över gästlistan och bestämt hur mycket pengar vi bör lägga undan per månad...nu ska vi inte planera några större saker ett tag framöver. Jag pillar dock lite med festprogram och dylikt när jag känner för det.
tant blå
Välkommen hit! :) Verkar som att ni har de stora grejorna fixade, skönt!
Stefans fästmö-jo, vi bor i stockholm...kyrkan vi tillhör är dock gräslig *förlåt om någon valt den* och finns inte ens med på listan
tant blå-åh! Va roligt! Vilken kryka ska ni gifta er i? Bor ni på Åland?
hu...sitter och filar lite på gästlistan...inte för att det är någon panik än så att säga, men det är ju bra att ha när man ska räkna budgeten...
Hur många gäster ska/vill ni ha???
smartiz
Jag har väl egentligen 60-70 pers jag skulle vilja bjuda, men har fått begränsa mig till 50. Min m2b har bara 30 att bjuda, så det blir ändå fler från min sida, o det skulle nog kännas konstigt om det blev dubbelt så många... Så ca 80 gäster räknar vi med! Sen tror jag att det kan vara bra att inte vara _för_ många heller, då hinner man ju knappt hälsa på alla... Men det är ju så svåååårt av välja (bort) folk!!! :( Min lista är i princip klar, men kan komma att ändras, om man tappar kontakten med eller börjar umgås mer med några, närmare bröllopet...
Stefans fästmö
Vi är ochså uppe i ca 80-90 pers..Håller med om att det är jobbigt att behöva välja
Jag har stor (och då menar jag STOR) släkt och kan ju inte bjuda alla utan bara de närmsta, ca 40 stycken och så några vänner till mig. Sambo har ca 20 släktingar och sen vänner (fler än mig).
Egenteligen så har vi ingen lust att bjuda sambon släkt, men hans mamma skulle bli helt hysterisk om vi inte gjorde det!Jobbigt när det blir så!
Hur ska ni göra med barn på bröllopet? Har ni många med barn som ska komma?
Vi har bestämt oss för att ha barnfritt. Vi har inga egna o inga syskonbarn, så inga "nära" som vi liksom vill ha där, men många kusiner som har små barn o även några vänner. Räknade ut att det skulle bli ca 20 barn om alla kom! Och vi vill ha en vuxenfest... Hoppas bara mina kusiner kan komma, de bor i Norge så jag hoppas de kan lämna bort barnen över helgen, eller om vi fixar barnvakt hos mina föräldrar så att barnen kan vara med men inte gå på festen.
Det där med barnen är ett dilemma för oss...jag har nämligen tre syskon som fortfarande är rätt så små (13, 8 och 6)
och det känns ju väldigt underligt om inte de skulle få komma, men sen så har jag massor med små kusiner och kusinbarn, och alla har nära kontakt så om mina syskon kommer så...
Egenteligen så vill jag med ha ett barnfritt bröllop, men det blir nog inte så, framförallt minsta systern (6 år) skulle bli jätte lessen om hon inte får komma...hon har pratat om när vi ska gifta oss i 4 år nu
Glömde-det där med att fixa barnvakt nån annan stans för långväga gäster låter ju jätte bra! Tror jag kan locka till att komma!