Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Trälåda till vin

vart bor du?
    Jag hade ringt en importör för att fråga.. du kunde gott få en av mig, men jag bor i norge!

• utvandraren

Ska kolla upp på Google vilka som har lämpliga viner.. och vem som finns i Gbg, återkommer!!

• utvandraren

DEt verkar inte som om så många har kontor i Gbg... Men dessa skulle jag ringa och fråga om hjälp:
    Carovin, Vinunic, Hjo Grosshandel, Premium Wines Nordic.
    Det borde inte vara ett problem att FÅ en låda mot frakt. Men nu tänker jag en RIKTIG vinlåda och inte en presentask.

Det jag har gjort är att antingen ha en låda för 12fl, fylla med träull och dekorera runt flaskorna. Eller en låda till 6 viner och bara fylla upp det sista. DEt finns inga lådor till just 5fl. Sedan kan det vara bra att tänka på vilken typ av flaska du ska ha i så att boxen räcker i flasklängd mm.
    Nästan bara dyrare viner kommer i trä, så det blir nog en fin förpackning.... Lycka till! Efterlys mig gärna om du blir desperat så ska jag skicka en till dig själv mot frakt!

En idé till:
    Vilka restauranger med BRA vinlista finns i stan, dem kan du också fråga! De blir säkert glada att bli av med emballaget...

• utvandraren

Jag jobbar hos importör... Har massa lådor hemma! Rektangulär i trä med tryck... vad ska jag säga??
    Anar inte vad frakt kan kosta. Kolla restauranter först så kan jag checka det sen. När ska presenten vara klar?

Kul idé med etiketter och sådant. Jag tycker det är en jättefin present. sist slog jag in hela balletten i cellofan med rosor i och rosett. Super Nice!
    Kan man fråga vilka viner du köpt?

• utvandraren

Misssmile har en god poäng! Säkert massa att hämta på Systemet...

• utvandraren

De systembolag som BORDE ha är de med "fint" sortiment, känner inte Gbg själv, men sthlm har så visst borde det finnas där med?
    Men annars tror jag på restauranger, finns ju flera bra där...

Men om det krisar skickar jag naturligtvis 1. Man ska inte falla pga en sån bagatelle. Mera kreativitet!!

Vem ska få presenten? Bröllopsgåva? Bra vinval.

• utvandraren

Novaline!
    Gud vad kul idé... önskar att jag kunde göra ngt liknande men det kan jag inte! Det är ju JAG som är mest intresserad så det hade varit att ge present till sig själv känns det som...

Om du behöver en bra vinbok att lägga i lådan så har jag massa förslag....

Lycka till! K

• utvandraren

Tror iofs att vi tjejer lägger mera märke till cellofanen än grabbarna... Men det blir mera "presentigt" tycker jag!

Vinerna verkar bra. Fonterlutli är en bra producent. Palmer är ju gott, Le vin Maghani spännande. Men svårt att veta utan årgångar om det är jättebra! Har aldrig smakat Santa Sofia! Chablis Les Clos utan producentnamn säger mig inte så mkt... Men det är ju en bra Grand Cru!

Vi ska inte gifta oss förrän om 1,5 år... Länge...! Men morgongåva har jag tänkt på, blir nog något onödigt, lyxigt! Han gillar sånnt!
    Eftersom han är fotograf är det svårt med secret box för mig med..!

• utvandraren

Merlin,
    Vart bor du? Har en fin 6fl låda från Braida i Piemonte här brevid mig på kontoret! Du kan få den, mot porto+ emballage.
    Kan inte tänka mig att det blir mkt, men jag går till posten och postar, sen får du reda på hur mkt, ok?
    Vad är din e-mail?

Novaline.
    Vi har inte helt fastsatt datum än. Men höst 2007 är troligt. Förlovade oss i januari så vi kan inte dra ut på tiden, hur länge som helst!! Kan hända att vi boltar och drar utomlands och gifter oss tidigare, blir så många "måsten" runt bröllop...

• utvandraren

Merlin!
    Nu har jag mailat!!!

• utvandraren

Merlin! You've got mail!

Svar på tråden Trälåda till vin