• Novaline

Trälåda till vin

Hjälp snälla ni!

VAR kan jag få tag på en trälåda/träback att ge bort 5 flaskor årgångsvin i??? Nu har jag letat och ringt både Systembolag och butiker och letat på internet... Jag börjar tröttna... Nu har jag ingen aning om var jag ska fortsätta att leta! Har någon något bra förslag??

Tacksam för alla idéer!

• Svar på tråden Trälåda till vin
  • utvandraren

vart bor du?
    Jag hade ringt en importör för att fråga.. du kunde gott få en av mig, men jag bor i norge!

• Novaline

Tack för erbjudandet, jag bor i Sverige en bit från Göteborg...

Ringt en importör... förslag på någon?

• utvandraren

Ska kolla upp på Google vilka som har lämpliga viner.. och vem som finns i Gbg, återkommer!!

• Novaline

Tack snälla du! Ingen är mer tacksam än jag!

• Saturn

Måste alla fem rymmas i en kartong? Annars finns det mindre presentkartonger i trä på systembolaget som rymmer 1 eller 2 flaskor.

• utvandraren

DEt verkar inte som om så många har kontor i Gbg... Men dessa skulle jag ringa och fråga om hjälp:
    Carovin, Vinunic, Hjo Grosshandel, Premium Wines Nordic.
    Det borde inte vara ett problem att FÅ en låda mot frakt. Men nu tänker jag en RIKTIG vinlåda och inte en presentask.

Det jag har gjort är att antingen ha en låda för 12fl, fylla med träull och dekorera runt flaskorna. Eller en låda till 6 viner och bara fylla upp det sista. DEt finns inga lådor till just 5fl. Sedan kan det vara bra att tänka på vilken typ av flaska du ska ha i så att boxen räcker i flasklängd mm.
    Nästan bara dyrare viner kommer i trä, så det blir nog en fin förpackning.... Lycka till! Efterlys mig gärna om du blir desperat så ska jag skicka en till dig själv mot frakt!

En idé till:
    Vilka restauranger med BRA vinlista finns i stan, dem kan du också fråga! De blir säkert glada att bli av med emballaget...

• Novaline

Saturn: Ja jag vill ha alla 5 flaskorna i en låda...

utvandraren: Du är fantastisk! Vilken hjälp!!! Tack så enormt mycket! Det är precis så som du beskriver 12-flaskslådan, med träull och dekorationer som jag vill ha det. Har köpt 3 flaskor rött och 1 flaska vitt årgångsvin och en champagne att fylla den med. Ska sätta på etiketter med tips om när de ska öppnas, dvs vad som ska firas med dessa flaskor... Det kommer att bli kanonbra - bara jag får tag på en snygg trälåda!

F ö hur ser dina lådor ut och vad kostar frakten?

• misssmile

jag ringde systembolaget i min stad när jag ville ha en sån trä vinlåda för 6 eller 12 flaskor.

Va bara att komma och hämta för de slänger dem baranär vinet packas upp i butiken... nu har de lagt undan åt mig, ska häta imorgon.
    & de bästa, de va GRATIS!!!

• utvandraren

Jag jobbar hos importör... Har massa lådor hemma! Rektangulär i trä med tryck... vad ska jag säga??
    Anar inte vad frakt kan kosta. Kolla restauranter först så kan jag checka det sen. När ska presenten vara klar?

Kul idé med etiketter och sådant. Jag tycker det är en jättefin present. sist slog jag in hela balletten i cellofan med rosor i och rosett. Super Nice!
    Kan man fråga vilka viner du köpt?

• utvandraren

Misssmile har en god poäng! Säkert massa att hämta på Systemet...

Svar på tråden Trälåda till vin