• Novaline

Trälåda till vin

Hjälp snälla ni!

VAR kan jag få tag på en trälåda/träback att ge bort 5 flaskor årgångsvin i??? Nu har jag letat och ringt både Systembolag och butiker och letat på internet... Jag börjar tröttna... Nu har jag ingen aning om var jag ska fortsätta att leta! Har någon något bra förslag??

Tacksam för alla idéer!

• Svar på tråden Trälåda till vin
  • Novaline

Tack för erbjudandet, jag bor i Sverige en bit från Göteborg...

Ringt en importör... förslag på någon?

• Novaline

Tack snälla du! Ingen är mer tacksam än jag!

• Novaline

Saturn: Ja jag vill ha alla 5 flaskorna i en låda...

utvandraren: Du är fantastisk! Vilken hjälp!!! Tack så enormt mycket! Det är precis så som du beskriver 12-flaskslådan, med träull och dekorationer som jag vill ha det. Har köpt 3 flaskor rött och 1 flaska vitt årgångsvin och en champagne att fylla den med. Ska sätta på etiketter med tips om när de ska öppnas, dvs vad som ska firas med dessa flaskor... Det kommer att bli kanonbra - bara jag får tag på en snygg trälåda!

F ö hur ser dina lådor ut och vad kostar frakten?

• Novaline

misssmile: Jag har ringt flera systembolag här i närheten och ingen har några, de säger att de så sällan får in några.

Kul med cellofan-idén, det ska jag köra på.
    Jag tror detta blir superbra.

Vinerna:
    Santa Sofia Amarone della Valpolicella.
    Canet VAlette Le Vin Maghani
    Castello de Fonterutoli

Chablis Grand Cru Les Clos

Palmer Millesime Brut

• Novaline

Hej igen!!

utvandraren,
    Om jag ska vara riktigt ärlig är det faktiskt så att det är min blivande man, (men vid det tillfället min man) som ska få den i morgongåva. Han är mycket vinintresserad och rätt kunnig, och jag har gjort egna etiketter i PhotoShop som jag ska sätta på, ska fira 1-årig, 5-årig bröllopsdag mm + lite andra personliga saker. Jag vill verkligen lägga ner lite möda på denna present.

Måste kolla Nordstan... Hoppas de kan hjälpa mig!!!
    Kul att du gillade vinvalet!

MrsD, tack för tipset!

• Novaline

utvandraren!

Kul att du tycker om idén, jag tycker själv att den är bra, men måste säga att med cellofan runt om blir det ju så himla mycket snajsigare!!! Tar gärna emot lite tips om böcker, han har inga vad jag vet... Men innan vi träffades har han kört runt mycket bland vingårdar i Europa och har väl lärt sig en hel del på vägen...

Du tror alltså på vinvalet? Kan inte så mycket själv precis...

Själv då? Ska du gifta dig snart oxå? Morgongåva till mannen? Min man är INTE någon secret box-man så jag är så glad att jag kom på den här presenten!

• Novaline

Ojdå! 1½ år, jag förstår att det känns långt till dess... okt 2007?

vad kul att han är fotograf, blir väl många fina bilder på fru och barn i framtiden då???

• Novaline

Men utvandraren... snälla om du ändå ska gå och posta en låda till Merlin, kan du väl skicka en till mig med!!!! Om du orkar och vill alltså...

• Novaline

Fast jag vill ju ha en för 12 flaskor förstås så att träull och annat får plats...

Svar på tråden Trälåda till vin