Är alla smala här?
Hej!
Frågade om vikr på ett annat forum och alla var supersmala!
Jag är 175 cm lång och väger ca 74 kh.
Känner mig knubbig och mår inte bra när jag ser mig i spegeln.
Vad är era siffror?
Är ni nöjda?
Hej!
Frågade om vikr på ett annat forum och alla var supersmala!
Jag är 175 cm lång och väger ca 74 kh.
Känner mig knubbig och mår inte bra när jag ser mig i spegeln.
Vad är era siffror?
Är ni nöjda?
Hell no *garv*
Jag är fem cm kortare än du och väger lika mycket...och då har jag gått ner näääästan 25 kilo ;)
Vad duktigt av dig!!
Hur bar du dig åt?
pimsan
jag tycker du låter helt normalviktig.
Fast jag vill ju vara smal :)
Jag ar 172 och vager 64 typ, men jag har blivit lite rund om rumpan sa jag har skrivit in mig pa ett gym och ska borja trana nu. Kommer med stor sannolikhet att ga upp i vikt eftersom muskler vager mer an fett, men samtidigt se mer slimmad ut. Vill inte bli smal, bara fit.
Jag tycker att man kan slanga vagen och istallet kolla hur man ser ut, ser man "bra" ut (individuellt vad som menas m bra) sa spelar det ingen roll vad man vager. Har vanner som vager mycket mer an jag men som ser smalare ut och ocksa de som vager mindre men som ser mkt rundare ut!
Om du inte ar nojd sa kan du ju prova att lagga om kosten lite och rora pa dig lite mer men stirra dig inte blind just pa siffran som vagen visar!
Jag är 1,78 och väger ca 75-78. Inte direkt trådsmalt men perfekt för mig!
Visst kanske jag skulle kunna tänka mig att gå ner fem kilo om det gick utan ansträngning... Men det är inget jag är beredd på att göra genom att banta! Livet är för kort för låta bli all god mat som finns!
SYL har en bra poäng när hon skriver det där om "slänga vågen", mycket beror ju på var kilona är placerade och hur man själv känner det!
160cm och 58 kg. Har lite löst runt midjan efter sista barnet. Men det var det värt...
Jag håller också med SYL! Mycket smart!
Pimsan: Du har ju ingen egentlig övervikt så om jag var du skulle jag satsa på träning istället för "bantning". Då försvinner "mullet" men du riskerar inte att bli spetig :D
Jag är 167cm och väger 73 kilo. Enligt bmi skulle jag vara överviktig. Dock anser jag (eller ingen annan heller för den delen) att jag är det, då jag äter sunt, är vältränad, stark och atletiskt byggd. Inget överflödsfett, förutom "det normala".
Vad jag försöker säga är att man inte kan jämföra sig med vare sig andra eller bmi, för vi är alla olika byggda. Det finns säkert många med min längd och vikt som jag skulle anse kunde tjäna lite på att gå ner i vikt, och tvärtom. Det viktigaste är väl ändå att man mår bra och rör på sig.
Jag skulle aldrig rekommendera någon frisk person att banta. Börja träna istället!
att jag INTE är det, menar jag. Jag anser att jag inte är överviktig! :)