•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!

Står i valet och kvalet om vi ska ha engångskameror på bordet eller inte. Kvaliten på fotona brukar väll inte bli den bästa, eller? Det kanske räcker med gästernas digitalkameror?

Hoppas någon orkar svara!

• Svar på tråden Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!
  • caprea

ja de låter bra, lr ge alla en skiva som de kan skicka tillbaka bilder på eller nåt... jag lägger hellre pengar på att bilderna ska bli bra än att jag ska ha håruppsättning för flera tusen...

• aktuelle

caprea : jag har mycket vänner som fotar och som är lite intresserade så jag är ganska säker på att det kommer finnas massor med bilder. min tärna ska dessutom fotografera mig under förberedelserna, hon har nyligen köpt en digital systemkamera :) och så har vi själv en som jag ska be någon annan av vännerna fota med...

• caprea

åh! wonderful! en av mina bästa vänner ska fota mig under förberedelserna och resten av dagen...(ja inte hela men fram till festen iaf) och min m2b ska oxå ha en bekant som är med honom sen har vi en 3.e vän som ska ta "huvudbilderna" men då e de oxå kul att ngn e med att dokumenterar =) alla tre har system, dock inte digital, pappa har men vill nog inte låna ut...

om man byter in huset på en nikonF65 mot ett digitalt, hur mycket blir mellanskillnaden då tror du?

• aktuelle

caprea : har dålig koll på priserna på analoga systemkameror nu.. men man får inte mycket för dem :S var jag jobbar säljer vi bara digitalt. en system digital kostar ju som minst sisådär 6000 :S

• caprea

6000 är ändå ganska så billigt va? tror jag ska undersöka detta mer... =)

• aktuelle

caprea: jepps, då är 6000 billigt :) men jag tänkte , jag lägger hellre pengarna på en kamera än på en dyr fotograf eftersom det finns många runtomkring som kan fota.

• caprea

det är väldigt bra tänkt =) kom på att vi pratar på en annan tråd oxå =P Färgtema

• aktuelle

caprea : jepps det stämmer bra.

• annki72

Vi hade engångkameror som jag köpt på ebay.
    Bilderna blev precis lika bra som digitalkemerornas bilder, en del tom bättre

Vi tyckte det var kul att få så många spontana bilder från festen.

• aktuelle

annki72 : men det beror helt på vilken digitalkamera du jämför med.

• annki72

Självklart gör det det, men det är inte många som har värsting grejer precis, sen kan ju även en digital kamera ta dåliga bilder

Många av våra bilder från engångskamerorna var mkt bättre än de vi fått av gästerna som hade digital kamera.

• aktuelle

annki72: det kan ju också bero på vem som är bakom kameran. Sen beror det ju på hur bra ljus ni hade. det finns kameror från 1000 lappen som tar riktigt bra bilder så några värstings behöver det inte vara.

Svar på tråden Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!