•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!

Står i valet och kvalet om vi ska ha engångskameror på bordet eller inte. Kvaliten på fotona brukar väll inte bli den bästa, eller? Det kanske räcker med gästernas digitalkameror?

Hoppas någon orkar svara!

• Svar på tråden Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!
  • aktuelle

jag framkallar på jobbet och oftast blir det bara ca 7 okej bilder per engångskamera (i snitt då)

• aktuelle

villa solglimt : men då får du å andra sidan grovkorniga bilder, men bara man gillar det så..

• caprea

jag har en kompis som jobbat på fotolabb och det första hon sa till mig när jag ska att vi skulle gifta oss va : "Ha inte engångskameror" eftersom det inte blir bra kvalitet på dem, slöseri med pengar tyckte hon. Vi ska inte ha de, kommer ha fotografer som kan gå runt, oxå bra tips att låta gästerna tanka över bilder i bärbar dator mm

• aktuelle

caprea : hon har väl kommit fram till samma sak som jag, man ser så mycket misslyckat på jobbet (jobbar i fotolab)

• acg

claes ohlssons billigaste kostar 39:- tog av pappret på dem och det är kodak på skalet under och filmen, de är på framkallning nu, ska testa hur de blir

• Hej baberiba

Verkar handla om tur då för vi fick superbra kort ! nästan bättre än vår Digitalkamera för 4500:- :o

• caprea

aktuelle: förstod nästan det ;) bra att ha vänner i alla olika brancher... jag tycker själv om att fota och skulle nog bli väldigt besviken på dåliga bilder och kvalitet...

• aktuelle

caprea: det är ju så, om man är lite intresserad så ställer man högre krav och då är det ingen idé att ens fundera på engångskameror. Ett alternativ är ju att man har en bärbar dator med till festen och köper en kortläsare som funkar för olika typer av minneskort.finns en för nio olika typer av kort, den kostar väl sisådär 250 kr att köpa. på så vis kan alla som tar med digitalkameran ladda över bilderna till datorn.

Svar på tråden Ni som gift er o haft engångskameror-se hit!