• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Annamaj

Rat

Jag håller med. Jag känner mig inte heller redo att börja jobba. Jag tycker de känns HELA tiden, även om det inte gör jätteont längre.

• Nancy pancy

Annamaj:

Ok. Det är vad jag har funderat på. Tillkommer det någon mer kostnad?

Är du nöjd med bröstförstoringen?

• EnYsterSyster

Kärajissanes vilken aktivitet det var här då !

Annamaj

Jag hade också styva och smärtande bröstvårtor efter operationen. Jag tejpade mjuka kompresser över bröstvårtorna och åt starka smärtstillande men det hjälpte inte mycket. Det har med nerverna att göra. Mitt värsta gick över efter 2-4 veckor. Håll ut !

Rat

Efter 2 veckor var de fortfarande stenhårda. Var mycket bättre efter en månad men fortsatte sedan mjukna. Tycker fortfarande inte de är mjuka nog för min smak, jag hoppas de blir lite bättre. Höger är något hårdare än vänster, men där kan jag också känna som mycket lätt träningsvärk fortfarande i vissa rörelser.

Ja du, svårt att säga hur mycket som sagt. Om jag kryper ihop framåt är de jättemjuka, spänner jag ut bröstet mycket är det mycket hårdare. Jag tror jag borde stretcha muskeln mer. Äh,jag vet inte.

• EnYsterSyster

Jag är helt säker på att våra bästa vänner ser att jag har opererat mej, jag märker det på dem men de har inget sagt. Jag säger inget heller, de är emot skönhetsoperationer. Jag har bestämt mej att aldrig avslöja för NÅGON (mer än min man) att jag opererat mej eftersom jag lever i en bitvis mycket konservativ miljö. Visst, låt folk misstänka, men jag kommer aldrig bekräfta. Jag som ändå tog så små implantat, bara 215 g ! Men jag gick upp 2 BH-storlekar på det.

Iallafall, det pratas mycket skit i min närhet särskilt om bröstförstoringar. De som misstänker säger inget. Det är ju dock många andra som pratar och förfasar sej över människor som opererar sej. Jobbigt ! Fast jag kan ju tolka det som om att de inte misstänker nåt, då skulle de ju aldrig kunna med att prata så när jag är med. Jag är ju en "fin" och "mogen" kvinna som är "trygg i mej själv" och accepterar mej själv "precis som jag är".......

Äsch, vilket svammel. Jag känner ändå att jag har gjort det här, jag är nöjd och ångrar mej inte. Har folk sen synpunkter: screw them.

• algit

hej alla:
    Vill inte vara typ negativ men det tar tid låååång tid innan det är ok igen.
    Jag kan säga nu med facit i hand uppemot ett år allafall 10 mån innan jag tyckte att det var ok.
    Nu 13 mån efter tänker jag sällan på det känner sällan den konstiga känslan att muskeln är för liten, jo när jag simmar.
    Så håll ut flickor det är ändå ett stort ingrepp i kroppen ,klart att den protesterar.
    En ystersyster:
    Jo så är det många ser men säger inget.
    Ingen har sagt något till mej men mycket bakom min rygg.Men ärligt så bryr jag mej inte jag älskar mina nya bröst,o hade någon haft modet att fråga istället för att undra bakom min rygg hade jag sagt som det är.Jag tycker det är ok vad andra tycker rör mej inte i ryggen.Håller med dej de kan fara åt......de som tycker så mycket bakom ens rygg.

• Rat

EnYsterSyster

HEJA DIG!!!!

Jag har faktiskt berättat för två av mina närmaste arbets kamrater nu. Ska börja jobba i morgon och vill att dom ska förstå varför jag inte kan lyfta tungt etc. Sen är dom så himla oppsarvanta och jag vill inte att det snackas om mig utan med mig. Vi har ganska nära relationer till varandra och jag känner att jag inte orkar smussla för dom. Men fler tänker jag inte berätta för. så det så. Tycker inte andra har med det här att göra

• Rat

Algit

Du är inte negativ, du upplyser oss ju bara om läget. Det är jättebra, så vi vet.
    Tack snälla du för att du hänger kvar här och upplyser oss nykomlingar om vad som gäller.

• bröstkaramellen

EnYsterSyster och Algit:

Det här har ni säkert berättat massor av gånger (har läst alla de tidigare trådarna innan jag kastade mig in i "gänget" men minns inte...) -
    vad har ni lagt in (storlek, inplantat) och vart har ni opererat er.

Go´kväll

• Flisann

Har läst i genom alla tidigare inlägg mycket info och tipps, kanon bra. Har precis tittat på före och efter bilder hos olika kirurger, fick även min man till att kolla på några som jag tyckte va bra. Han börjar äntligen ha förståelse över att jag ska göra en bröstförstoring, har tyckt att det är HELT onödigt och mycket pengar men nu säger han inte så mycket längre utan det är mitt val.

• Anneli23

Hej hej!

Jag har en fråga till alla som opererat sig, har ni fått finnar mellan brösten?
    Efter operationen när huden mellan brösten spände väldigt mycket så kom det efter ett tag en massa finnar. Jag har aldrig haft finnar där förut, så jag undrar om det kan ha med det att göra? Nu har det gått snart 3 månader sedan min operation men de har inte försvunnit än.

Svar på tråden Bröstförstoring (5)