Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Rat!
jag vet inte om jag ska vara avundsjuk på dej...... jag har knappt nå känsel alls i mina bröstvårtor... JÄTTEjobbigt..
mina bröstvårtor är också överkänsliga...kan knappt ha kläder på mig, vilket är lite jobbigt speciellt när jag klär på mig. men jag tror att det går över.
en konstig grej är att om jag fryser, vilket gör skitont, så blir bara halva vårtan styv! ;) lite kul men mysko...nån annan som upplevt det?
Anneli23; skönt att veta det där om finnarna, då är det inget konstigt alltså!
jag tror man måste ge det här lite tid, det är trots allt ett stort ingrepp. för mig har det gått 3,5 veckor!
Rat: gör det ont att lyfta? känns det mycket efteråt?
kram till alla
Johanna_dalarna:
Det var ganska länge sen du opererades va?
Kommer inte ihåg riktigt. För en del tar det ju jätte lång tid innan känseln kommer tillbaka, kan ju hndla om år ibland, så ge inte upp hoppet
Åhsa:
jag försöker undvika att lyfta. Det som känns mest konstigt tycker jag är en slags "glapp-känsla" som jag beskrev tidigare här. Men jag har hört fler som haft så och att det förmodligen går över sen. Charles på Victoriakliniken säger ju att man inte ska ha ngn BH alls efter, kanske därför jag känner det extra mycket, eftersom dom flesta verkar ha sport BH efter så brösten har mer stöd. bara en tanke. Men det känns väldigt obehagligt tycker jag, som om dom sitter lite "löst"
Hej tjejer,
Nu var det några dagar sen jag var inne här på sidan, oj vad mycket ni skrivit den senaste tiden .
Jag tänkte lämna en liten lägesrapport från mig. För er som inte vet/kommer ihåg så opererades jag alltså förra onsdagen (12/4) på Akademikliniken. Jag lade in anatomiska geléhallon MF 420ml.
Allt gick bra och jag har inte haft så ont som jag hade befarat. Jag började jobba i tisdags (kontorsjobb) och det har gått bra. Ingen har märkt (tror jag...) min förändring i utseendet, och det är jag glad över (har använt kläder som inte varit alltför avslöjande).
Till AnnaS23 kan jag säga att det är helt omöjligt att jämföra storlekar på olika personer. Jag var t ex helt inställd på att jag behövde runt 200 ml innan jag var på konsultationen. Men med mina förutsättningar (lång, smal, bred bröstkorg, liten a-kupa som skulle bli b-kupa) så hamnade jag på 420 ml (!). Först var jag helt chockad och trodde det skulle bli alldeles för stort. Men nu när allt är klart är jag supernöjd, tippar på att det är en stor b-kupa. Alltså är det bara konsultation med en erfaren kirurg som kan hjälpa dig att avgöra vilken storlek som passar för dig.
vioola:
KKAB i Falköping, vad heter den kliniken?försökte söka på KKAB men fick inte fram något. Tyckte dina inlägg lär bra för det jag är mest orolig för är att de ska bli för hårda och tydligt "runda"
Flisann
Kosmetisk Kirurgi AB
aha, TACK
Annelie 23:
Det är så många här att jag inte har hunnit hålla isär om vilka som gjort det och var. Har du någon erfarenhet från dem?Det var ju lite komiskt att det var den kliniken för dem skulle jag ha ringt i dag.... skjuter upp det och tänker ja men i morgon ringer jag, är nervös, ska jag verkligen göra det här och nu som jag har tänkt på SÅÅÅ länge.
Rat:
Det är snart 6mån sen min op... hhhmm... hoppas du har rätt i att känseln kommer tebaka snart...
Babes!
Nu behöver jag er hjälp igen...
Nu har det gått 16 dagar sedan op och jag vill SÅÅÅÅÅ gärna sola solarium...
Kan jag det om jag har dubbel tejp och bh eller bikin på mig?
Vad tror ni?
Tack igen!
glassen