• Lina & Gustav

Ni som vaxar bikinilinjen

HJÄLP MIG! Jag har vid några tillfällen testat detta, senast 1 vecka sedan. Men jag lider verkligen. Alla pratar om små röda prickar,,, struntprat tycker jag! För mig är det stora infekterad finnar som tar livet av mig. Det är inte 1 utan kanske 20. Jag kan knappt ha på mig trosor och vet inte vart jag ska ta vägen. Finns det något knep för att få bort dom? Det gör verkligen så ont, och jag har redan gamla ärr ifrån liknande och är inte sugen på 20 nya...

• Svar på tråden Ni som vaxar bikinilinjen
  • siouxsie

Hej! Fick ett tips av en kompis (har ej provat själv än) att lösa upp en treo i vatten och badda med det efter rakning!!!

• Freddans fröken

Alltså, anledningen till att jag vaxar istf att raka eller använda borttagningskräm, är för att jag då slipper såna utslag.

Jag tror dock på det där med mild roll-on, det brukar funka när jag rakar (och får utslag).

Jag brukar värma vaxstripparna med fönen innan jag sätter fast dem. Då går det mycket lättare att vaxa. Ett bra tips!

• Tiffany 2006

Köp alcogel på apoteket och ta på efter. Svider nåt så in i h...., men gör verkligen nytta. Bättre än alsolsprit (starkare oxå).

Jag tycker utlagen minskade när jag började ta epilatorn istället för att vaxa...

• Lina & Gustav

shit alcogel har ju tom hemma... låter farligt. men jag testar.. eller vänta. menar du efter vaxningen?

jag söker något nu som kan få de jävla bölderna att torka ut och dö

• Lina & Gustav

Freddans fröken - jag gjorde detta på en skönhetssalong i BKK förra veckan... Inget jag kunde styra över

• Tiffany 2006

Ta alcogel efter vaxningen, men även om du har fått de små vita jävlarna... ;)

kolla om det inte sitter ett hårstrå (nyp med pincett) i dem för det brukar det ofta.

Alcogel e bra till mycket... UVÄRTES!!! ;)

• hemligt2007

Jag brukar ibland använda Zinksalva när jag får röda prickar från rakningen. Det kanske fungerar när man vaxat också. Zinksalva är ju uttorkande och lindrande, man brukar också sätta det på babysars rumpor. Det är alltså sådan zinksalva som man hittar vid barnängenartiklar i vanliga mataffären.

• Sagan

Bra idé. Sonens Inotyol-salva borde funka. De är ju helt suveränt mot röda rumpor. Kanske också mot röda prickar???

• Tredjegångengillt

Anledningen till att alsolsprit, alkogel och deo (precis som after shave) funkar är att de innehåller alkohol som både rengör och torkar ut ev "finnar". Testa att rengör både innan och efter, som nån skrev.
    Att smörja med salva kanske kan hjälpa mot öm och irriterad hud, men jag tror inte att det blir mycket bättre mot utslag av den typen som blir efter rakning.

• Tiffany 2006

Inotyol e ju fet salva så frågan e om det blir bättre eller värre av den...

• hemligt2007

Vill bara påpeka att Inotyol-salva och Zinksalva inte är samma salva.

Svar på tråden Ni som vaxar bikinilinjen