• Lina & Gustav

Ni som vaxar bikinilinjen

HJÄLP MIG! Jag har vid några tillfällen testat detta, senast 1 vecka sedan. Men jag lider verkligen. Alla pratar om små röda prickar,,, struntprat tycker jag! För mig är det stora infekterad finnar som tar livet av mig. Det är inte 1 utan kanske 20. Jag kan knappt ha på mig trosor och vet inte vart jag ska ta vägen. Finns det något knep för att få bort dom? Det gör verkligen så ont, och jag har redan gamla ärr ifrån liknande och är inte sugen på 20 nya...

• Svar på tråden Ni som vaxar bikinilinjen
  • Sagan

Känner igen mig. Utslagen ser definitivt värre ut än lite hår som sticker ut.....

Kan tipsa om en kräm från Veet, speciellt för bikinilinjen, där man får med en efterbehandlingskräm som stillar svullnad och blåsor lite.

• Lina & Gustav

jag är mest ute efter stark syra som kan fräta bort all hud... måste ju vara bättre än detta...

• loppan81

Tvätta rent området med Allosolsprit...det tar bort bakterier och torkar ut finnarna. Om det är väldig rött, irriterat & svider skulle jag provat med att ta på lite potatismjöl efter ( när det torkat). Det torkat åxå ut lite med det tar framförallt bort det svidet! Kram

• Lina & Gustav

en på jobbet sa tandkräm? vad tror ni om det?

• loppan81

tanskräm sägs vara uttorkande...men det har sldrig fungerat på mig när det gäller finnar i ansiktet.

• Sagan

Tandkräm?? Usch det låter otroligt smärtsamt! Otroligt vad vi tjejer går igenom för att bli fina!! Är det egentligen värt det??

• Tredjegångengillt

Jag skriver under på loppan81's inlägg: Alsolsprit är toppen! Badda på litegrann direkt efter rakning/vaxning med en tvättlapp och låt lufttorka.
    Potatismjöl är ju allmänt känt som hjälpmedel mot sveda, så det funkar troligen också jättebra.

• Engäst

Men varför utsätta sig för ngt dylikt?

• Lina & Gustav

Engäst - ja just nu kan jag säga att jag tänker samma sak!
    Att vaxa tycker jag inte alls är farligt, det är ju det som kommer efteråt som är illa. För mig har det gått bra ibland, men aldrig så illa som just nu.. Ska det bli så här varje gång så gör jag det ALDRIG igen.

• Roslagsbrud

Usch vad jobbigt! Själv får jag alltid utslag när jag rakar mig, men aldrig när jag vaxar!
    Nu är ju skadan redan skedd så det är väl bara att vänta ut det onda. Men nästa gång kan du försöka med att göra rent ordentligt innan själva vaxningen och sedan igen efteråt.
    Någonting som funkar på mig (ni kommer att skratta ihjäl er!) är att ta på mild roll on efter vaxningen. Fråga mig inte varför, men jag får ju aldrig utslag under armarna efter rakningen så jag tänkte att det kanske skulle funka på andra ställen, vilket det gjorde...

Svar på tråden Ni som vaxar bikinilinjen