• FiaMia

    Brudar i Borås

    H & A: GRATTIS!!!
    Men vad svårt med klänningen... hade du ingen på g sist med snörning i ryggen? Kanske bättre att köra på det säkra kortet?!? Men va roligt!!! Håller alla tummar denna gång att allt ska gå bra!!

    qazbnm: joo, det är ju lite volanger å så... men har inte hittat något bättre någon annanstans! Hoppas att det inte behöver användas alls!! Vi har ju beställt fint väder hela maj... men det verkar ju inte börja så bra...!

  • FiaMia

    Var och hämtade ringarna i fredags Dom var helt perfekta!!! Kan knappt vänta tills jag får ta på mig min... bara 13 dagar kvar!!! hihi

    I dag har jag och min lilla mamma suttit och gjort alla chokladknyten. Ska vara med i dukningen, en till varje gäst! Det är små cellofanpåsar med vitt tyll och rosa tunnt sidenband. Dom blev jättefina!

  • FiaMia

    Nu börjar det närma sig med stormsteg... bara 9 dagar kvar!!! Gaaaahhh!!

    Hur går det för er andra??? Är ju nyfiken!

    De stora grejerna som vi har kvar är att skriva ut vigsel och festprogrammet. Har bokat helgen till det! Sedan är det bara små grejer kvar och lite smått och gott som ska inhandlas!

    Börjar allt att bli lite nervös... men längtar samtidigt tills man står där som fru!

  • FiaMia

    H & A: Joo, det är man ju lite orolig för... Ska köpa ögondroppar mot röda ögon i fall om att, eftersom vi ska fotas efter vigseln.

    Vigselprogram behövs egentligen inte... men vi har med texen på psalmerna i vårat också så då tänkte vi att man inte behöver dela ut psalmböcker till alla istället.

    Vad skönt att du hittat skor! Jag köpte mina stay-ups inne på Mary´s Closet, 249 kr.

  • FiaMia

    Vilken underbar Dag!!! Och här står jag nu som fru... wiiii!!!

    qazbnm: Tack för att du tänkte på mig! Var lite orolig eftersom vi ville fotas utomhus och regnet bara öste ner under hela förmiddagen... Men när vi kom ut från kyrkan så klarnade det upp och solen visade sig till och med. Så allt löste sig...

    Började dagen kl 7.30 hos frissan... blev en hel del gäspningar måste jag erkänna! Men efter någon timma med locktång och hårnålar så började man tänka på vad det är som man fixar till sig för... fjärilar i magen kan man lugnt säga!!
    Därefter bar det av till Make Up Store (10.30) och där blev jag sminkad av en jättemysig tjej. Hon gjorde ett jättebra jobb och jag köpte med mig lite sådan som man kanske ville bättra på med under dagen!
    Sedan kom vår chaufför (tärnans sambo) och hämtade oss igen och då var det hem till min kära mor det bar av. Där åt vi lite lätt lunch och fixade till oss det sista och bytte om.
    Vid 13.20 åkte vi till Toarps kyrka och då var jag så nervös så det kändes som om hjärtat skulle hoppa ur bröstet...
    Sedan var det dags... Vigseln! Min blivande man stod och väntade på mig framme vid altaret. Fick stöd av min lilla brudnäbb, som höll mig i handen och min tärna som gick in bakom mig när vi gick upp för altargången. Kommer aldrig att glömma när vi stod där framme och drunknade i varandras ögon när vi avgav våra löften... Så vackert! Och sedan när min mans bror sjöng Sång till friheten och spelade gitarr. Får ståpäls bara jag tänker på det...

    Det hade regnat hela förmiddagen, men precis när vi gick ut från kyrkan då sprack himlen upp och solen tittade fram. Trodde först inte att det var sant!! Hade oroat mig så över vädret eftersom vi helst ville bli fotade utomhus efter vigseln. Men nu kunde man pusta ut lite plus att den värsta nervositeten släppt efter vigseln. Tog en liten sväng i veteranbilen innan det var dags för fotografen att plåta!
    Tjejen som fotade oss heter Jenny och hon var helt fantastisk! Man kände sig helt avslappnad och det kändes att detta kunde hon utan och innan. Längtar tills vi får bilderna på CD, dom skulle komma i morgon redan!
    Efter lite mer än en timmes fotografering bar det av till Grand Hotel där festen hölls. Checkade först in och lämnade våra väskor i sviten och sedan tog vi hissen ner till festvåningen. Där stod alla våra vänner och tog emot oss med jubel & hurra!
    Först var det brudskål, snittar och mingel. Dom hade även fixat så att ett bildspel från vigseln visades på storbilds-tv:n! Skoj att få se direkt!
    Sedan kl 18.00 öppnades dörrarna in till själva festlokalen och där fick vi förrätts buffé med massor av god plockmat och sedan varmrätt; oxfilé på en bädd av vitlöksrostad potatis, grilltomat och baconlindad haricot verts, mums! Sedan serverades kaffe och chokladknyten.
    Både toastmastern, tärnan och bestmannen såg till att allt flöt på under hela middagen och kvällen. Det var tal blandat med sång, spex och lekar. Dom var helt suveräna!! Det är mycket tack vare dom som allt blev så lyckat, det var precis lagom utav allt!

    Detta är en dag som man alltid kommer att ha med sig som den lyckligaste dagen i våra liv!

    Kram på er alla Borås Brudar och hoppas ni vill dela med er utav era upplevelser under er Bröllopsdag!

  • FiaMia

    Therese_: Nä, vad kul att det är DU! Men Borås e ju inte så stort... Var tvungen att gå tillbaka och kika när det va dax för dig, i september. Vilket datum? Har du mycket kvar att fixa med? Lycka till med allt, Kram!

    AngelicaL: Självklart är du välkommen!! Har bara inget svar på din fråga... Klänningen som min tärna hade är inköpt i Blidsberg, Isabellas. Grattis & lycka till på lördag!

  • FiaMia

    qazbnm: hihi... jag gick också på både Bergdalen och Engelbrekt, men jag är ett år äldre än min tärna. Nu blir jag ju nyfiken på vem du är?!

  • FiaMia

    stenvall: Tjejen på MUS hette Jennie. Hon var väldigt mån om mina önskemål och frågade hela tiden om hur det kändes, för mycket, för lite eller lagom... Jag hade även med mig en bild från senaste Bröllopsmagasinet där jag fastnade för en modells sminkning, så hon utgick lite från den.
    Fick även en hel del tips man kunde tänka på när man ska fotas: Man ska inte ha för glittrig ögonskugga, annars blänker det för mycket när man fotas. Man ska även ha ett matt läppstift istället för glossy, för annars får man en streck mitt på läppen på bilderna. Själv brukar jag alltid ha läppglans, så det var verkligen väl värda tips!

    Therese_: Vad roligt att prova klänning!! Vart ska ni någonstans? Själv köpte jag min klänning på Isabellas i Blidsberg & tärnans klänning köptes på B&B här i Borås.
    Visst är det en massa att tänka på, men samtidigt är det ju såå kul! Vart ska ni ha festen?

  • FiaMia

    Neej, nu blev det knas... tärnans klänning köptes också i Blidsberg till slut, men vi va och prova en drös på B&B innan vi bestämde oss

  • FiaMia

    qazbnm: De andra på bilden är Mattias (som du redan visste ) och sedan är det Henrik och så Martin (som också gick på Engelbrekt). Den lilla tjejen är Martins systerdotter Alma. Hon va såå söt!
    Helna är tillsammans med en kille som heter Magnus som kommer från Dalsjöfors, men han är inte med på den bilden.
    Helna visste vem du var, men jag kan inte placera dig... Får väl gräva fram en gammal skolkatalog!

    Sitter här med alla bilderna från fotografen. Det blir inte lätt att välja... alla är ju så fina!
    Men har i alla fall valt vilken bild det blir i tidningen och den vi ska ha i tack-korten!

  • FiaMia

    qazbnm: Min sida på Familjeliv är full, så det får inte plats fler bilder Ska ta bort bilden på confettistrutarna och lägga upp en bild på tårtan istället tänkte jag i alla fall!
    Sedan kommer fotografen att lägga ut sina bilder på sin hemsida i nästa vecka. Lovar att lämna länken så fort hon gjort det!
    Ska bli roligt att få kika på dina bilder sen också!

  • FiaMia

    Hej flickor!
    Jaa, det va ju ett tag sedan man va här... Men ingen bröllopsresa än! Den tar vi till sommaren! Har däremot varit iväg med jobbet på planeringsdagar på Visingsö!

    Då ska vi se vad alla har frågat...

    Therese_: Prästen vi hade heter Gunilla Andersson och är från Norrmalms församling. Kände henne sedan innan så det kändes självklart att be henne viga oss. Kantorn var däremot från toarps församling, Susanna Jonstoij hette hon och hon var jätteduktig!
    Vad har Helena och Angela för spännande saker att sälja då? Roligt att inbjudningarna blev bra! Men visst tar det mycket längre tid än man tror...

    qazbnm: Men det ska vara rätt adress till min familjeliv sida... provar att skriva den en gång till iaf:
    www.familjeliv.se/hem/mialisan/presentation.php

    Sarah2003: Vi var på plan 3, också med burspråket över viskan och med en trappa upp till taket så gästerna inte behövde ta hissarna ner för att komma ut för lite luft.
    Dekoratoner... Vi hade en rund blomsterdekoration på varje bord med rosor och nejlikor i olika rosa toner och sedan hjärtan på tråd över. Sedan hade jag gjort chokladknyten med rosa sidenband som också var med i dukningen, en vid varje kuvert. Sedan hade vi även genomskinliga och frostade glaskluttar från IKEA utspridda på borden. Silverkandelabrar (2 enkla på varje bord) stod Grand för. De stod även för en ros på varje bord, men bad dem ställa dem på övriga bord vid sofforna istället eftersom vi hade egna blomsterdekorationer, bad även att få dom i rätt färg... rosa . Sedan hade vi vita pärlemoballonger som vi hängde ut lite var stans i lokalen. Hade även gjutit tvålar med vårt monogram som jag la inne på toaletterna.
    Mat...
    Vi hade svensk sommarbuffé. Först förrätt med en massa smarriga rätter och sedan oxfilé med rostad vitlökspotatis till varmrätt. Efterrätt hade vi ingen utan till kaffet och punchen fick alla öppna sina chokladknyten.
    Därefter kom tårtan in. Den var från Rammefors konditori, den heter sverigetårtan och kostar 55 kr/pers. (sockerkaksbotten med kolakräm & kolagrädde, sedan flisad vit choklad över som såg ut som vita rosenblad, den va supergod och konditorn Jan hade gjort så mycket att det räckte för de som ville att ta två bitar)
    Kuvertpriset på Grand vet jag inte för det har min man hållt i.
    Hoppas du fått lite svar... Vill du se bilder på dekorationer m.m. så skriv din mailadress så kan jag maila över några!

  • FiaMia

    Sarah2003: Jag mailar över bilderna när jag kommer hem i eftermiddag. Sitter på jobbet just nu! Har en jättebra bild på bordsdekorationen så att du kan se hur allt blev som jag försökte förklara ovan

    Therese_: Är inbjudningarna skickade nu då? Spännande!! Visst känns det mer verkligt då!

    Läste i tidningen att ett par som var med på vårt bröllop nu också gift sig. Fast dom smög iväg och gjorde det. Hade pratat med dom på vårt bröllop att var det inte dax för dom snart?! Men nej då, svarade dom. Inte än! Lurifaxer minsann!!

  • FiaMia

    GRATTIS Josefin!!!!!!! Hoppas att ni haft en underbar dag!!!

    I dag var våran annons med i Borås Tidning! hihi

  • FiaMia

    MakeMeUp: Börjar allt falla på plats nu eller är det mycket kvar att fixa? Spännande att ha allt framför sig!

  • FiaMia

    Sarah2003: Det va så lite så Har ingen bra bild på rummet utanför matsalen... Den enda dekoration som jag hade där ute var att jag la ut glaskluttar vid de två silverkandelabrarna som Grand hade ställt ut där. Sedan hängde jag upp en översikt över bordsplaceringen där ute också. Så att alla kunde kika på hur de skulle sitta. Ska ni också ha lite mingel med champagne och snittar i det rummet innan det blir insläpp till matsalen? Så hade vi det och det va jättebra. En chans att få prata med alla! Sedan finns det en storbilds-TV där ute också så då fixade en kompis så att ett bildspel från vigseln visades där. Det tyckte alla var jätteroligt!

  • FiaMia

    Therese_: Vad roligt med klänningen!! Låter väldigt lik min, bra smak vi har!

    Våra tackkort kommer på onsdag denna vecka. Spännande! Ska bli skönt att få dom utskickade till alla för ett ordentligt tack. Sedan kan man släppa bröllopet och koncentrera sig på livet som Fru!
    Kommer nog dock inte att kunna hålla mig borta helt härifrån... har liksom blivit lite beroende!

  • FiaMia

    qazbnm: ååh, vad fina ni var!! Men det kändes lite konstigt när vi precis gift oss i samma kyrka... Kunde nästan varit våra bilder som vi tog vid kyrkan! Har foton på oss på precis samma plats utanför kyrkan där ni stog Kuligt!
    Var ni i Parken i Dalsjöfors efter? Tyckte jag kände igen mig!
    Ett jättegrattis och all lycka till Er som nybliven man och fru!! Kram!

Svar på tråden Brudar i Borås