• Sommarlov

Gott alkoholfritt vin - finns det?

Vi har några gäster på vårt bröllop som är nyblivna mammor och vi vill kunna erbjuda alkoholfritt vin till dem. Finns det någon som kan tipsa om några goda vita och röda alkoholfria viner? De vi har testat smakar antingen äcklig saft eller ättika!! Så snälla, snälla, alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Gott alkoholfritt vin - finns det?
  • Nasse7

Jag tror att Blue Nun har ett alkoholfritt vitt vin. Det är inget vin som jag normalt dricker, men det alkoholfria kanske är gott.

• KalasAnnah

vet att man kan köpa i hälsokostaffären....tror att det heter Amè eller nåt i den stilen...har för mig att det smakar helt okej...men det var längesedan jag drack det...men du kan ju höra dig för i någon hälsokostaffär eller kolla på systemets hemsida...lycka till

• Sommarlov

Tack! Men jag tar gärna emot fler tips...

• marsipanros

Tyvärr så finns det inget gott alkoholfritt vin (är själv gravid)
    Allihop smakar druvsaft, åtminstone de röda. Däremot kan jag rekommendera en alkoholfri öl som är precis lika god som vanlig. Jever heter den, finns även med alkohol. Man ska ju faktiskt inte heller dricka lättöl då detta innehåller lika mycket alkohol som en 2a snaps.

• marsipanros

Oops, läste lite för snabbt. Dom var ju inte gravida utan ammande. Då går det bra att dricka vanligt vin. Enligt nya rön går alkoholen inte ut i mjölken och Socialstyrelsen kommer ändra sina rekommendationer.

• Sister of the Night

Absolut!!!
    Rotlack! SÅÅ gott alkoholfritt rödvin.

• Sommarlov

Problemet är att de inte vill dricka vanligt vin utan har önskat att få alkoholfritt och självklart så försöker man ju fixa. Har själv testat både Rotlack och Weisslack och tycker nog inte att någon av dem är en höjdare...

• Sister of the Night

Attans då... (Det var mitt hetaste tips :( )

:D

• najna

tveksamt om det finns några goda...

Jag skulle satsa på alkoholfri cider tror jag.

• 20th century fox

jag som inte drickar alkohol alls tycker att alkoholfria viner ÄR goda...men det går nog inte att hitta något som smakar likadant som ett vanligt vin.

Men dina gäster kanske är nöjda att få alkoholfritt, det måste väl inte smaka som ett vanligt vin?

Svar på tråden Gott alkoholfritt vin - finns det?