Vi skrev OSA på våra inbjudningskort nu, och jag hoppas att folk har bättre koll på att höra av sig än när vår andra dotter skulle döpas, då skrev vi nämligen:
Oavsett om ni tänker komma eller ej önskar vi svar senast ... (osså datumet förstås)
Men de var ändå jätte många som inte hörde av sig när datumet gått ut. några ringde dagarna efter och sen var de flera vi var tvugna att ringa och höra efter med. De var många som inte svarade på OSA när första barnet skulle döpas, så vi ändrade till andra barnet, men då var de ändå fler som inte svarade, så nu till bröllopet ja då blev de OSA igen... Hoppas folk hör av sig, men ärligt talat så blir jag inte förvånad när jag kommer få sitta och ringa runt efter datumet gått ut heller.
Men jag tycker att oavsett om man får en inbjudan och vad de står på den så kan man höra av sig och tacka för inbjudan i alla fall de oavsett om man tänker komma eller inte. även om de inte förväntar sig svar så är de väl snällt att visa att man blev glad för inbjudan. Min åsikt :)