• Juliette

Vilken storlek har ni som är ca 171 å väger ca 62 kg?

Skulle vara kul å höra hur mkt de kan skilja

• Svar på tråden Vilken storlek har ni som är ca 171 å väger ca 62 kg?
  • Pumpkin

elenita

Håller helt klart med dig!

• fikonet

Jag tycker att storlekarna har blivit större!! Jag är 174 och väger 58-62 (hatar också de där hormonerna!) och har stl 36 nertill och S upptill. 27-34 eller 28-34 i jeans och 75C i bh.

• SYL

Jag ar helnojd, vill varken ga upp eller ner. Allt sitter pa ratta stallena. Okej, visst finns det kanske lite extra padding pa utsidan av hoften (typ lite ridbyxlar), men sant blir man ju bara av med om man fettsuger och sa mycket "lider" jag inte

• Frances

Jag är 170cm lång, 54-55kg. Har haft 36/small mest på nederkroppen pga höfterna, men på senare tid så verkar 34 vara det jag har mest. Fast egentligen är det konstigt att 'mäta' på det sättet för mig då jag nästan aldrig köper kavajbyxor utan mestadelen jeans Har 25-26 i stretchjeans. 34/XS på överkroppen. 75C-75D i BH (ligger nånstans däremellan, men mer åt 75D).

Vill gärna gå ner ett par kilo till beach 2006! Jobbar på det!

• Pumpkin

Frances

Jag vill inte låta som nån mamma eller nått som försöker "förbjuda" saker, men du är medveten om att om du går ner några kilo så blir du underviktig?

• Pumpkin

Eller ja, ditt BMI lär ligga nånstans kring 19, så det är ju undervikt redan. Dock vet jag ju att det ofta är svårt att säga pga muskler/fett osv. Och jag har en tendens att vilja gå ner till undervikt oxå

• Pumpkin

OBS! Menar det inte som ett påhopp eller som att vara taskig, vara en värnande tanke om en medsyster i bröllopsträsket

• Frances

Nordqvist: Tack för omtanken!

Jo det är ju lite sådär att man vill vara lite extra smal inför sommaren och beachen, jag är självklart inte missnöjd om jag inte går ner, utan det var mest ett önsketänkande jag uttryckte haha

Jag förstår att det låter som att jag ser väldigt smal ut men jag kan garantera att jag inte ser det minsta underviktig ut även när jag väger lite då jag har höfter osv (de flesta som är väldigt smala har ju knappt höfter, det har jag! )

• Pumpkin

Frances

Skönt att du tar det på rätt sätt
    Och ja, vi tjejer har en tendens att vilja vara "lite extra fina" lagom till sommaren Själv brukar jag ha lätt att gå ner i vikt, men den här gången när jag väl bestämt mig, då rör sig inte vågen ett gram

• Frances

Åh jag går aldrig någonsin ner mycket, hur mycket jag än bestämmer mig Har extremt svårt för att gå ner. Min kropp gillar att väga 57 kilo, jag har svårt för att gå upp (kanske egentligen inte, jag har aldrig försökt - men jag menar mest att jag kan äta hur mycket godis som helst och inte behöva sätta 'restriktioner' på mig själv) och nästan helt omöjligt för att gå ner

• Frances

Lyxigt att du har lätt för att gå ner! :/

• Pumpkin

Frances

Har HAFT lätt att gå ner i vikt Jag fattar inte det där egentligen... För annars brukar jag kunna gå ner i vikt utan att tänka så mycket på det, men nu när man liksom bestämt sig, DÅ är det KÖRT! Fattar ingenting... Motionerar rätt mycket (rider 4-5ggr/v) och försöker äta 3 mål mat om dagen + 2 mellanmål och dricka massa vatten. Händer nått? Neeej

• Pumpkin

+ att jag inte äter nått sött alls under veckorna och inte vräker i mig sånt på helgerna heller!

Men det här var ju lite OT förstås, sorry TS

• Frances

Nordqvist: Men det är väl bara för att du har muskler som du inte går ner om du rider så många gånger i veckan!

• Pumpkin

Frances

Ja kanske är det så, länge sen jag mätte mig oxå. Men det känns ändå så förargligt! Ska börja ta powerwalks med stavar så fort våren vågar komma, då får vi se om jag inte lyckas bränna bort nått kilo

• Miafina

Jag fyller i det tråden handlade om frånbörjan.... =)

Jag har gått upp en massa nu men tidigare vägde jag 62 kg till mina 174 cm... och hade/har timglasfigur... M oftast mest lagom storlek... 38 annars, ibland 36 nertill... Hade oftare större upptill än nertill eftersom jag är och var redan då rätt bystig

Svar på tråden Vilken storlek har ni som är ca 171 å väger ca 62 kg?