Vilken storlek har ni som är ca 171 å väger ca 62 kg?
Skulle vara kul å höra hur mkt de kan skilja
Skulle vara kul å höra hur mkt de kan skilja
Jag är 169 och väger ca 60. Duger det?
Jag har 34 eller 36 (small eller x-small) på toppar och nederdelar, beroende på vilket märke eller vilken typ av modell på plagget det är.
Hejsan
Jag är 174.5 cm å väger ca 62 kg. Jag har small på tröjor (ibland xs) å 28/34 på tex jeans. Har väl 36 eller 38 på andra byxor. Har rätt smala ben å höfter å liten häck tyvärr, men "lite" mage haha.
Kramis
Det är intressant att läsa sådana här trådar för man kan lätt konstatera att oj, vad vi är olika byggda.
Jag är 1,64 m och väger runt 71 kg (på väg ner), alltså betydligt mer än er andra i förhållande till min längd. Jag drar 38-40 nertill och 36-38 upptill. Har också väldigt breda höfter.
Känner mig alltid så tjock som väger såpass mycket, men efter att ha kikat i den här lilla tråden känner jag mig inte alls lika stor och på betydligt bättre humör!
Ja, det ar verkligen olika! Saklart beror det mycket pa axel- och backenstorlek men att det skillde SA mycket i storlekar trodde jag inte!
T o m nar jag vagde 12 kilo mindre an nu sa var jag bara nere pa stl 38 i byxor, mindre an sa har jag inte kunnat ha men jag har 70 i "bh-omkrets" (under brosten, alltsa) sa dar ar jag inte sarskilt bred.
Jag borjar undra hur i hela friden jag ar byggd egentligen!!!
Va roligt me så många svar, de är jättekul å se hur olika de kan vara trots att man väger och är ungefär lika långa
Själv är ja då 171 å väger ca 62 kg, å är kluven över alla mina storlekar varav att ja starta tråden
Dom flesta byxer har ja haft 38 på, men sen vart dom lösa så ja kom i ett par 36:or, men samtidigt kan ett par byxer som är 40 vara för trånga, antar att de kan bero på höfterna man fick efter man fött barn
Så de beror väll på hur midjan är på byxerna.
Tröjerna är allt ifrån 34/36 till 38/40..ja är lika förvirrad där..haha
För vissa 38/40 känns små medans vissa 34/36 känns perfekt. Köpta i samma katalog.
Genomsnittlig 38:a antar jag att jag är
En annan fråga...är ni nöjda med er själv eller vill ni gå ner/upp i vikt?
Gubben efter 36 skulle givetvis inte vara där...dumma gubbar...haha
Ålin
Haha, jag är lika dan - 38/40 i byxor och 70 i BHomkrets
Juliette
Jag kämpar med att gå ner några kilon. Inte så mycket för att jag _behöver_ men för att jag har några kilon kvar till min trivselvikt.
171/62... Storlek 38/40 på byxor...samma upptill, fast ibland 36...Kanske inte vill gå ner i vikt, snarare omfördela lite...:) Brösten hamnade ju på låren efter barnen...så dom skulle jag vilja trycka upp igen!!
Vad skönt att höra att man är "normal"!
Jag är 170 lång å väger mellan 63-66
(crazy hormones, säger jag bara)
Jag drar storlek 36-38 på överkroppen, och 38-40 på underkroppen.
En annan sak:
-Är det bara jag som är galen av ilska för att storlekarna har blivit MINDRE????!!!!!
Man tycker ju att det borde gå åt det andra hållet med tanke på att amerikanerna blir fetare och fetare för varje år. Dessutom som har ju midjemåttet på svenska folket ökar markant!
Räcker väl att man känner sig tjock nog som man redan gör?!