Plocka ovanför ögonbrynen?
Hej!
Jag har en fråga...ska man plocka ovanför ögonbrynen också? Jag har lite för mycket hår ovanför också men har hört från nån att man bara bör plocka under brynen...Vet ni något ang. detta?
Hej!
Jag har en fråga...ska man plocka ovanför ögonbrynen också? Jag har lite för mycket hår ovanför också men har hört från nån att man bara bör plocka under brynen...Vet ni något ang. detta?
Jag brukar plocka en del strån över ögonbrynen och det blir inte alls fult.
Ett tips för att få snygga ögonbryn däremot är att gå till en salong och få det gjort av ett proffs "första" gången. Då har man en bra form och ser lätt vilka strån som bör plockas bort när man sen ska göra det själv. :)
Klart som korvspad att man kan plocka var 17 man vill bara man har någon slags estetisk känsla för hur ett ögonbryn bör se ut! Det är så himla mycket vad man får och inte får göra på detta forum...
Håller med dig Stortån ;)
Har aldrig hört att man absolut INTE får plocka över ögonbrynen, de flesta jag känner gör de
Klart man får plocka. Klippa har jag aldrig hört talas om, då får man ju stubb.. eller?? Jag plocka mina både ovanpå och under. De ser inte kloka ut om jag inte tuktar dem lite då och då. Blir som två jättebuskiga ^^ om jag inte plockar ovanpå oxå. Ser helskumt ut juh...
jag har ett annat problem än formen också....mina bryn sitter så himla högt upp tycker jag, och plockar jag underifrån så så åker de ju ännu högre upp...altså har jag två alternativ, antingen inte plocka alls, så hara jag två tjocka buskiga bryn men som ser ut som att sitta på ett någorlunda bra ställe....plockar jag uppifrån får jag ju ner ögonbrynen lite OCh inte så tjocka bryn...så vad tycker ni att jag borde göra? :(
Jag undrar över en helt annan sak: Hur fasen står man ut med smärtan när man plockar? Jag har försökt men tårarna börjar typ spruta!
Man får vara hård, Jenny!
Jag tycker inte att det gör ont alls, men det kan underlätta om du drar ut huden kring strået.
Vill man vara fin...
Ja, det är just det. Jag tänker inte låta mig pinas för att vara "fin". Då slipper jag helst!
Ett förslag om du inte plockat innan:
Gå till en proffs, en skönhetssalong, någon som vet hur ditt bryn ska formas, låt dem plocka, och sen bara underhåll det själv. Annars är det risk för att du blir lite för ivrig med pincetten, och den looken önskar jag ingen!
Jag plockar mina bryn hos en persisk frisör..
Hon plockar både över och under brynen.. Och måste medge att jag har supersnygga ögonbryn:D
Och det är verkligen inte fult när jag låter det växa ut...
Men men vad vet jag... det är oaf min erfarenhet...:D:D
Tjej_18:
Ta inte så mycket av brynet inne vid näsroten, utan plocka så de smalnar av utåt istället. Behåller du dem lite kraftigare "innevid" ser du inte ut som du är "förvånad", om du förstår... Är du riktigt haj på att plocka kanske det skulle funka att plocka ovanför brynet inne vid näsroten, och sen under resten av brynet...så du formar en båge upp mot högsta punkten som ska ligga rakt ovanför ytterkanten av iris när du tittar rakt fram. Därifrån ska brynet sen slutta lite nedåt resten av biten ut...
Herregud...det är INTE lätt att förklara skrivande! Jag brukar göra det genom att visa och förklara annars... :D:D:D Hoppas du förstår hur jag menar!
/ica
Har inte läst hela tråden, så med risk för upprepning:
Ett bra tips innan man plockar är att måla med en vit kajalpenna runt ögonbrynet och ÖVER de strån som man vill ta bort. Den vita färgen täcker någorlunda, så det ser ut som det skulle gjort om du verkligen plockat bort stråna. Då får du en möjlighet att se hur brynet kommer se ut. När du målat med den vita och fått en form du är nöjd med, är det bara att noppa bort de bryn som fått färg på sig.
Ang. smärtan så höll jag en handduk med is mot ögonbrynen innan jag plockade tidigare. Det hjälpte. Men tillslut vänjer man sig vid smärtan så nu plockar jag några stån varje dag.
xxx
Jag brukar gnugga lite på ögonbrynen innan jag plockar och sen sätta på låten "Take away my pain" med Dream Theater :)
_Cinderella_
vilket klockrent val av låt... det måste jag testa nästa gång.. då knske ionte min andra halva klagar heller...
_sus_
Funkar galant!
jag rakar dom:D
Litet tipps om man vill att det inte ska göra ont när man plockar, kan man köpa smärtstillande salva på apoteket.. akta bara för att få in i ögonen. Sen är det viktigt att dra i den riktning håren växer. Själv tycker jag att det inte gör särskilt ont längre men det är nog för jag har plockat i många år och helt enkelt vant mig.
Ett tips är att plocka ögonbrynen efter duschen. Porerna i ansiktet öppnar ju sig av den värmen, så det borde ju underlätta vid ögonbrynsplockning också.
Jag tycker håren lossnar lättare då.