• Tjej_18

Plocka ovanför ögonbrynen?

Hej!
    Jag har en fråga...ska man plocka ovanför ögonbrynen också? Jag har lite för mycket hår ovanför också men har hört från nån att man bara bör plocka under brynen...Vet ni något ang. detta?

• Svar på tråden Plocka ovanför ögonbrynen?
  • Sanasol

Man ska bara plocka under brynen.

• MissRodriguez

jag har hört att man ALDRIG ska plocka ÖVER ögonbrynen för de kommer bli såååå fult.. kommer inte ihåg varför men de vatydligen viktigt eftersom jag kommer ihåg de hehe

• Tjej_18

men vad ska man göra om man inte får fin form utan at plocka ovanifrån??? alla har inte en "rak linje" på ovansidan :(

• Schnappi

Nja, jag håller inte riktigt med. Enstaka hårstrån kan man plocka, däremot ändra formen ska man plocka underifrån.

• MissRodriguez

då klipper man.. men aldrig plocka

• MissRodriguez

å tänk på innan du klipper om du gör de att kamma ögonbrynen åt de håll dom lutar hehe

• Schnappi

Tjej_18

Du hann före! Jag har själv några strån som "buskar ut" ovan brynet så visst plockar jag dem med. Men det är inte på långa vägar lika många strån som jag tar underifrån.

• Schnappi

MissRodriguez

Varför ska man klippa? Det om något blir ju jättekonstigt.

• Bruden 2006

MAn kan visst plocka ovanför ögonbrynen, OM man vet vad man gör! Som tidigare skrivit så plockar man formen underifrån men enstaka hårstrån som ligger ovanför kan man utan problem ta bort, så länge de inte påverkar själva ögonbrynets form.

Detta har jag lärt mig under min makeup-utbildning.

• Bruden 2006

Glömde att skriva att om man inte får till formen ovanför så är det bättre att klippa, men är man det minsta osäker på vad man gör så låt någon som kan göra det åt dig.

Svar på tråden Plocka ovanför ögonbrynen?