• Skivbaren.nu

Sjuk på den stora dagen?

Alltså vad gör man då?
    De slog mig i morse då jag vaknade med värdens huvudvärk, frös och var genomförkyld, så kom jag att tänka på vad händer om man vaknar upp så på sin stora dag?
    vad gör man då?

Är alla friska när de gifter sig?

• Svar på tråden Sjuk på den stora dagen?
  • Ninno - 79

ladyMarmelade
    Menade inte att virpeppar skulle BOTA någon magsjuka, men faktum är att jag många gånger tagit det i förebyggande syfte då jag vet att jag varit utsatt för smitta. Och de gångerna har jag inte blivit sjuk. Om det sen är en ren tillfällighet eller om det är vitpepparn som hjälper vågar jag inte uttala mig om. Men jag tycker det är värt att tala om det så andra har möjlighet att prova...
    Naturligtvis är dina hygien tips de bästa för att undvika smitta, men ibland kan man inte låta bli att utsättas för smittrisk!!

• Ninno - 79

viTpeppar skulle det förståss vara....

• tattar-Emma

Intressant. Jag är minus och har inte haft magsjuka sen jag var liten.

• Janiz

Jag är känslig för magsjukor, (har två barn) och jag käkar vitpepparkorn som en galning om jag tror att jag träffat någon som är/varit magsjuk.

sol73

Jag ska bara tala om att jag känner en som var magsjuk när hon födde sin bebis... det är så att värkarna kan sätta fart när tarmarna är i rullning så att säga..

• Bru

Kan rekommendera Imodium för brudar och brudgummar med nervös och diarrè mage...

• 17/6 -06

Linslus

Va skumt det där med - och kräksjukan!
    jag har heller aldrig fått kräksjukan och har -AB!!

Jag har en kompis som druckit en c-brus varje morgon sen han var liten och han har ALDRIG varit sjuk, inte ens förkyld!

• kentfantast

Coolt... Jag har inte koll på min blodgrupp, men har aldrig varit magsjuk (peppar peppar..). Kanske är en minus då.

• tattar-Emma

hihi, "peppar peppar" var ett välvalt uttryck i sammanhanget :D

• blandlänning

Det där med kräksjukan kan ni läsa om här, det stämmer inte att man kan dra _direkta_ slutsatser av sin blodgrupp. Dock är ca 1/5 av bfolkningen i Sverige immuna mot kräksjukan.

fof.se/

OBS, skilj på kräksjuka och maginfluensa, det står om det här:

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=347503&viewAll=true

• 17/6 -06

usch nu blev jag också lite nojjig, inte hade jag tänkt så långt att jag skulle vara sjuk på den stora dagen

Svar på tråden Sjuk på den stora dagen?